• OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 2250,68%38 799,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,85
  • OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 2250,68%38 799,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,85
  • 18.11.13, 11:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transpordifirma: oleme selgelt teemaksu vastu

Teekasutusmaksu kehtestamine ei tooks Eesti teedel liiklemisse juurde õiglust, kuid paneks kohalikud transpordifirmad raskesse olukorda, ütles transpordiettevõtte DSV Baltikumi juht Jaan Lepp.
„Oleme selgelt iga lisamaksu vastu. Valitsusel on ka väga kindel seisukoht, miks seda tänaseks tehtud pole ega plaanita veel teha. See ei too väga palju rohkem õiglust meie teedele. Rahahulk, mida välismaa vedajalt suudetaks korjata, oleks võrreldamatult väiksem kui see, mida Eesti vedajad hakkaksid maksma,“ sõnas Lepp.
„Valdav osa Eesti teedel sõitvatest raskeveokitest on Eesti registris ja välismaa vedajatelt võimalik laekuv maksutulu oleks kordades väiksem kui Eesti vedajatele langev täiendav maksukoormus. Lühiajaliselt poleks sellel kindlasti mingit mõju, pikaajaliselt võib see ehk olla toimida, aga summad, mida korjataks, on statistika järgi liiga väiksed, et nendega saaks teede kvaliteeti oluliselt tõsta,“ selgitas ta.
„Mis puutub maksustatud teelõikude kasutuselevõtmist, siis minu arvates ei sobi see Eestile üldse – suunata raskeveokid suhteliselt vähe arendatud kõrvalteedele oleks erakordselt liiklusohtlik,“ arvas Lepp.

Seotud lood

Uudised
  • 18.11.13, 11:20
Teadlane: autoga kliendi kaotamise hirm asjatu
Maksustatud teede äärde jäävate kaupluste hirm, et ärid kärssavad, kui autoga enam tasuta poe ette ei saa, on aluseta, sõnas TTÜ transpordiplaneerimise professor Dago Antov.
Uudised
  • 18.11.13, 06:17
Teemaksuoht Eesti kohal
 Euroopa maksustab järjest oma teid, kuid Eesti veel kahtleb selle mõttekuses.
Uudised
  • 13.11.13, 07:35
Teemaks Eestis vältimatu
Eestis rahastatakse teede korrashoidu ja uute teede ehitust peamiselt kütuseaktsiisist, samas on Euroopas trend üha enam teemaksu suunas. Ka Eestis võiks võtta kasutusele teemaksu, leiavad teadlased.
  • ST
Sisuturundus
  • 01.11.24, 09:20
Juhtimine tasakaalus: Tiina Käsi teekond ja õppetunnid Nordea tipus
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele