Teekasutusmaksu kehtestamine ei tooks Eesti teedel liiklemisse juurde õiglust, kuid paneks kohalikud transpordifirmad raskesse olukorda, ütles transpordiettevõtte DSV Baltikumi juht Jaan Lepp.
„Oleme selgelt iga lisamaksu vastu. Valitsusel on ka väga kindel seisukoht, miks seda tänaseks tehtud pole ega plaanita veel teha. See ei too väga palju rohkem õiglust meie teedele. Rahahulk, mida välismaa vedajalt suudetaks korjata, oleks võrreldamatult väiksem kui see, mida Eesti vedajad hakkaksid maksma,“ sõnas Lepp.
„Valdav osa Eesti teedel sõitvatest raskeveokitest on Eesti registris ja välismaa vedajatelt võimalik laekuv maksutulu oleks kordades väiksem kui Eesti vedajatele langev täiendav maksukoormus. Lühiajaliselt poleks sellel kindlasti mingit mõju, pikaajaliselt võib see ehk olla toimida, aga summad, mida korjataks, on statistika järgi liiga väiksed, et nendega saaks teede kvaliteeti oluliselt tõsta,“ selgitas ta.
„Mis puutub maksustatud teelõikude kasutuselevõtmist, siis minu arvates ei sobi see Eestile üldse – suunata raskeveokid suhteliselt vähe arendatud kõrvalteedele oleks erakordselt liiklusohtlik,“ arvas Lepp.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Maksustatud teede äärde jäävate kaupluste hirm, et ärid kärssavad, kui autoga enam tasuta poe ette ei saa, on aluseta, sõnas TTÜ transpordiplaneerimise professor Dago Antov.
Euroopa maksustab järjest oma teid, kuid Eesti veel kahtleb selle mõttekuses.
Eestis rahastatakse teede korrashoidu ja uute teede ehitust peamiselt kütuseaktsiisist, samas on Euroopas trend üha enam teemaksu suunas. Ka Eestis võiks võtta kasutusele teemaksu, leiavad teadlased.
Kinnisvaraturul on mitmeid põnevaid riike, kuhu Eesti investorid on oodatud. Üks selliseid linnu on Dubai. Kiirelt kasvav linn ja lisandunud elanikkond annab kinnisvarasse investeerijatele põhjust rõõmustamiseks, ütles Skover Kinnisvara OÜ juht Sanders Skorik.