Eestis rahastatakse teede korrashoidu ja uute teede ehitust peamiselt kütuseaktsiisist, samas on Euroopas trend üha enam teemaksu suunas. Ka Eestis võiks võtta kasutusele teemaksu, leiavad teadlased.
Aktsiisirrahast ei piisa ja lähikümnendil kaob tee-ehitusprojektidele ka Euroopa Liidu toetus. Ka Eesti võiks kasutusele võtta teemaksu, leiab Säästva Eesti Instituudi vanemekspert Mari Jüssi, kelle sõnul on see maks meil möödapääsmatu. "Meie instituudi tööd on näidanud, et aktsiis on ammendunud, see ei ole õiglane maksustamisviis," kommenteeris Jüssi ERRi raadiouudistele. "Arvan, et Eesti võiks auto aastamaksu või registreerimismaksu mõnes mõttes vahele jätta. Meil on piisavalt väike riik, et nutikat teekasutustasu kiiresti kasutusele võtta."
Rahandus- ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist öeldi ERRile, et nemad ei toeta teekasutusmaksu. Samuti ei ole kavas seda kehtestada. Küll aga on teemaksustamisteemalisi algatusi tegemas Euroopa Komisjon.
Seotud lood
Maksustatud teede äärde jäävate kaupluste hirm, et ärid kärssavad, kui autoga enam tasuta poe ette ei saa, on aluseta, sõnas TTÜ transpordiplaneerimise professor Dago Antov.
Teekasutusmaksu kehtestamine ei tooks Eesti teedel liiklemisse juurde õiglust, kuid paneks kohalikud transpordifirmad raskesse olukorda, ütles transpordiettevõtte DSV Baltikumi juht Jaan Lepp.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.