OÜ Eesti Keskkonnauuringute Keskus (EKUK) tegi kuus ühesugust katset, registreerimaks tuuleklaasivedelike puhul temperatuuri, mille juures tekkisid lahusesse kristallid.
Selgus, et ASides Mayeri Industries ja Baltoil toodetud talvine klaasipesuvedelik hakkas külmuma pakendil märgitud miinuskraadist varem.
Võrdluse tulemused
Falleroon: testi tulemus -17,5°C, pakendil olev info -21°CGO! (pakendatud 10.10.13): testi tulemus -17,0°C, pakendil olev info -20°CEuro Car*: testi tulemus -19,0°C, pakendil olev info -22°CGO! (pakendatud 21.10.13): testi tulemus -18,0°C, pakendil olev info -20°CAPChemicals OÜ: testi tulemus -21,0°C, pakendil olev info -21°CFlexoil OÜ: testi tulemus -22,5°C, pakendil olev info -20°C
* valmistatud etanooli baasil. Kõik teised katse all olnud klaasipesuvedelikud on valmistatud metanooli baasil.
Kuidas test tehti?
OÜ Eesti Keskkonnauuringute Keskus (EKUK) määras Äripäeva tellimusel erinevate tootjate tuuleklaasipesuvedelike puhul temperatuuri, mille juures tekkisid lahusesse esimesed kristallid.Äripäev viis EKUKi kütuselaborisse kuus originaalpakendit avamata kujul.Labor tegi katsed järgmiste klaasipesuvedelikega: GO! (tootja AS Mayeri Industries, pakendatud 10.10.2013 ja 21.10.2013), Falleroon (tootja AS Mayeri Industries, pakendatud 15.10.2013, turustaja OÜ Falleroon), Flexoil (tootja OÜ Flexoil), Euro Car (tootja AS Baltoil), APChemicals (tootja OÜ APChemicals)Katse põhimõte oli järgmine. 25 ml proovi valati topeltseinaga katseklaasi, mis oli varustatud termomeetri ja segajaga. See omakorda asetati propanooliga täidetud topeltseinaga vaakumanumasse nii, et proovi nivoo katseklaasis oleks allpool jahutusvedelikuna toimiva vedeliku nivood. Proovi, mida pidevalt segati, jahutati ühtlase kiirusega kuiva jääga (tahke CO2) teperatuurini, mil tekkisid lahusesse esimesed kristallid. See temperatuur registreeriti tulemusena.Kõik proovid analüüsiti samadel tingimustel. Mõõtemääramatuseks hindas labor 2 kraadi.
Seotud lood
Tarnijad tagavad müügil olevate tuuleklaasivedelike kvaliteedi ja vastavuse kõigile nõuetele, lisaks tehakse ise pistelisi kontrolle, ütlesid küsitletud kaupmehed.
Külmunud klaasipesuvedelik ühtki autoosa otseselt ära ei riku, ent liiklusohutuse seisukohast võivad tagajärjed katastroofilised olla.
"Sulatusvõime esmatähtis. Talvel on klaasipesuvedeliku otstarve sulatada klaasile paiskunud ja sinna kinni kleepunud aine lahti ning eemaldada see. Klaasile kogunev kleepuv mass moodustub soolast, liivateradest, rehvikulumissaadustest jm.
Täiesti valedel alustel tehtud analüüs eksitab tarbijat ja teenib hoopis ebaausa konkurentsi huve, oli ASi Mayeri Industries esindaja hinnang Äripäeva klaasipesuvedelike testile.
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.