Tarnijad tagavad müügil olevate tuuleklaasivedelike kvaliteedi ja vastavuse kõigile nõuetele, lisaks tehakse ise pistelisi kontrolle, ütlesid küsitletud kaupmehed.
Reedene Äripäev kirjutas, et OÜ Eesti Keskkonnauuringute Keskus tegi Äripäeva tellimusel kuus ühesugust katset, et registreerida temperatuur, mille juures tekivad talviste tuuleklaasivedelike lahusesse esimesed kristallid. Katse näitas, et ASis Mayeri Industries ja ASis Baltoil toodetud talvine klaasipesuvedelik hakkas külmuma pakendil märgitud miinuskraadist varem.
Kaupmehed aga kinnitasid, et mingit erilist nurinat tarbijatelt pole neile tuuleklaasivedelike kohta laekunud.
“Küsime tarnijatelt alati toodete müügiks vajalikke kvaliteedile viitavaid sertifikaate,” vastas ASi Selver avalike suhete juht Annika Vilu.
Kaebuse peale täiendavad testid
Annika Vilu märkis, Et Selveris müüakse kampaaniaperioodil tuhandeid ühikuid klaasipesuvedelikku ja seni on laekunud vaid üks kaebus kvaliteedi kohta. “Võtsime seda tõsiselt ja tootja tegi täiendavad testid, mis kinnitasid toote vastavust kõigile nõuetele,” lausus ta.
Selver müüb praegu ASi Mayeri Industries ja OÜ APChemicals klaasipesuvedelikke.
ASi Rimi Eesti Food kommunikatsioonijuhi Katrin Batsi andmeil on neil praegu sortimendis kolm erinevat klaasipuhastusvedelikku ja õige pea peaks lisanduma neljas. Kõik tooted pärinevad Läti hankija vahendusel või Läti tootjatelt.
“Kaupade nõuetele vastavuse garanteerib tootja või hankija vastavalt koostöölepingule,” seletas Bats. “Rimi omamärgitootjaid auditeeritakse ja lisaks tellib ka meie ettevõte analüüsid toodetele kindlaks määratud sagedusel. Meieni ei ole jõudnud nurinaid kõnesolevate toodete ega nende tootjate kohta,” ütles ta.
Statoil kontrollib pisteliselt
ASi Statoil Fuel & Retail Eesti kommunikatsioonijuht Jaanus Pauts ütles, et lisaks tootja sertifikaatidele teeb Statoil iseseisvalt pistelisi kontrolle kõikides riikides. “Külmumise koha pealt ei ole kaebusi olnud, aga kuna Statoilis müüme vaid etanooli baasil valmistatud ohutuid klaasipesuvedelikke, millel on alkoholi lõhn, siis on klientide seas pigem teemaks olnud lõhnaaine ja selle eelistused.”
Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete juhataja Hanna Turetski sõnul võiksid autojuhid eelistada etanooli sisaldavaid vahendeid. “Metanooliga puhastusvahend võib olla ohtlik nii autos istujale kui ka tänaval kõndijale,” hoiatas Turetski ja märkis, et Soomes ja Lätis on metanooli sisaldavad segud keelatud.
Seotud lood
Kvaliteetne keemiatoode peab olema tehniliselt tõhus; ohutu nii tarbijale kui keskkonnale ning ka majanduslikult tasuv. Praktikas kajastatakse auto tuuleklaasipesuvedelike etiketil vedeliku külmumistemperatuuri näitu enamasti vaid turunduslikust aspektist, kirjutab Eesti Keemiatööstuse Liidu tegevdirektor Hallar Meybaum.
Külmunud klaasipesuvedelik ühtki autoosa otseselt ära ei riku, ent liiklusohutuse seisukohast võivad tagajärjed katastroofilised olla.
"Sulatusvõime esmatähtis. Talvel on klaasipesuvedeliku otstarve sulatada klaasile paiskunud ja sinna kinni kleepunud aine lahti ning eemaldada see. Klaasile kogunev kleepuv mass moodustub soolast, liivateradest, rehvikulumissaadustest jm.
OÜ Eesti Keskkonnauuringute Keskus (EKUK) tegi kuus ühesugust katset, registreerimaks tuuleklaasivedelike puhul temperatuuri, mille juures tekkisid lahusesse kristallid.
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?