• OMX Baltic0,42%270,43
  • OMX Riga1,22%881,56
  • OMX Tallinn0,43%1 737,63
  • OMX Vilnius0,11%1 041,82
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,02%8 072,94
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,48
  • OMX Baltic0,42%270,43
  • OMX Riga1,22%881,56
  • OMX Tallinn0,43%1 737,63
  • OMX Vilnius0,11%1 041,82
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,02%8 072,94
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,48
  • 15.12.13, 08:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tuuleklaasivedelike omadused erinevad

"Sulatusvõime esmatähtis. Talvel on klaasipesuvedeliku otstarve sulatada klaasile paiskunud ja sinna kinni kleepunud aine lahti ning eemaldada see. Klaasile kogunev kleepuv mass moodustub soolast, liivateradest, rehvikulumissaadustest jm.
Mida tasub teada tuuleklaasivedeliku kasutamisel ja kuidas nähtavust talvel parandada?
Sulatusvõime esmatähtis. Talvel on klaasipesuvedeliku otstarve sulatada klaasile paiskunud ja sinna kinni kleepunud aine lahti ning eemaldada see. Klaasile kogunev kleepuv mass moodustub soolast, liivateradest, rehvikulumissaadustest jm.Klaasile liibuvus oluline. Aknapesuvedelik peab tuuleklaasi märgama ja liibuma hästi klaasile, tungima porikihi ja saasta alla ning puhastama klaasi. Ka suvel peavad tuuleklaasivedeliku pesemisomadused olema head, et klaasilt sitikad ja mustus lahti sulatada ning pesta.Kasuta tuuleklaasivedelikku kui soojusjuhti. Jäätunud autoklaasi ei tohiks kaabitsaga üldse kraapida, sest klaasile sadestunud liivaterad ja teelt paiskunud rehvipuru kriibib klaasi. Lase hommikul autol vabakäigul töötada paar-kolm minutit ja kui tuuleklaasi alumine kolmandik on tänu klaasipuhuritele soojaks läinud, pritsi aknale pesuvedelikku. Vedelik kannab soojust klaasi pidi ülespoole ning sulatab jää.Arvesta tuulekülmaga. Tuuleklaasivedeliku paak paikneb kapoti all enamasti tiivakoopas ehk külmas kohas, samuti on külmade õhuvoolude embuses väljalaskedüüsid kapoti peal. Kui auto sõidab kiirusega näiteks 90 km/h, siis on autot ümbritsev õhutemperatuur viie kraadi võrra madalam tegelikust õhutemperatuurist.Sõida arukalt. Ükski talvine aknapesuvedelik ei too suve tagasi. Tuleb arukalt sõita ja üritada vältida pori- või lörtsipaiskumisi esiklaasile. Näiteks hoida eessõitjaga vajalikku pikivahet ja möödasõidul üritada varem minna vastassuunavööndisesse, kui kedagi vastu ei tule.Pese klaasipuhasti harju. Ka kojamehi tuleb sagedamini pesta. Kui kojameestel on õli ja saastakiht peal, ei liibu need korralikult aknale ning võivad kojameeste esimese käiguga tõmmata klaasile õhukese hallika ja kehvasti läbipaistva mustusekile. Kojamehi võib pesta nõudepesuvahendiga. Ja muidugi tuleb esiklaasi ennast tihti pesta. Seda on paslik teha bensiinijaamas, kus hari ja vastav külmumisekindel vedelik ämbris ka talvel käeulatuses.Vahata esiklaasi. Esiklaasi hooldamiseks on müügil mitmesuguseid vahasid, mille ülesanne on muuta klaasi pind vett ja mustust hülgavaks. Kindlasti tuleb jälgida pesuvedeliku ja vaha koostoimet, sest klaasipuhasti esimeste käikude ajal võib klaasile tekkida hallikas kile.Jää sobiva toote juurde. Kui oled oma automargile sobiva tuuleklaasivedeliku leidnud, kasuta edaspidi vaid seda toodet.
Allikad: Tallinna tehnikakõrgkooli autonduse õppetooli hoidja Sven Andresen, Info-Auto ASi Tartu esinduse tegevdirektor Jaak Väärsi

Seotud lood

Arvamused
  • 24.12.13, 07:12
Klaasipesuvedeliku sisu määravad kauplused
Kvaliteetne keemiatoode peab olema tehniliselt tõhus; ohutu nii tarbijale kui keskkonnale ning ka majanduslikult tasuv. Praktikas kajastatakse auto tuuleklaasipesuvedelike etiketil vedeliku külmumistemperatuuri näitu enamasti vaid turunduslikust aspektist, kirjutab Eesti Keemiatööstuse Liidu tegevdirektor Hallar Meybaum.
Uudised
  • 16.12.13, 06:02
Kaupmehed kontrollivad klaasipesuvedelikke
Tarnijad tagavad müügil olevate tuuleklaasi­vedelike kvaliteedi ja vastavuse kõigile nõuetele, lisaks tehakse ise pistelisi kontrolle, ütlesid küsitletud kaupmehed.
Uudised
  • 15.12.13, 07:57
Milline klaasipesuvedelik hakkab külmuma varem?
OÜ Eesti Keskkonnauuringute Keskus (EKUK) tegi kuus ühesugust katset, registreerimaks tuuleklaasivedelike puhul temperatuuri, mille juures tekkisid lahusesse kristallid.
Uudised
  • 13.12.13, 08:31
"Seda analüüsi ei tohiks avaldada!"
Täiesti valedel alustel tehtud analüüs eksitab tarbijat ja teenib hoopis ebaausa konkurentsi huve, oli ASi Mayeri Industries esindaja hinnang Äripäeva klaasipesuvedelike testile.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 11:46
Auto vara väärtuse kasvatajana. Kas unikaalne Porsche on investeering või kulu?
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele