• OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−0,89%5 896,38
  • DOW 30−0,58%43 495,9
  • Nasdaq −1,43%18 834,4
  • FTSE 100−0,06%8 066,1
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,17
  • OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−0,89%5 896,38
  • DOW 30−0,58%43 495,9
  • Nasdaq −1,43%18 834,4
  • FTSE 100−0,06%8 066,1
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,17
  • 13.12.13, 08:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

"Seda analüüsi ei tohiks avaldada!"

Täiesti valedel alustel tehtud analüüs eksitab tarbijat ja teenib hoopis ebaausa konkurentsi huve, oli ASi Mayeri Industries esindaja hinnang Äripäeva klaasipesuvedelike testile.
OÜ Eesti Keskkonnauuringute Keskus tehtud tuuleklaasipesuvedeliku külmumispunkti analüüsi tulemusi ei ole lubatav kasutada ühegi uuringu objektiks oleva toote suhtes järelduste tegemiseks. Ja veelgi vähem nende tegelikkusele mittevastavate järelduste üldsusele avalikustamiseks.
Analüüs on tarbijale täiesti kasutu, kuna:
1. Eesti Keskkonnauuringute Keskuse kütuselaboril pole klaasipesuvedelike külmumispunkti mõõtmisteks akrediteeringut, mis tõendaks tulemuste tõesust ja võrreldavust.
2. Mõõtmiseks on kasutatud klaasipesuvedelikele mittesobivat, kütustele mõeldud mõõtmismeetodit (tegu on täiesti erinevate ainete segudega).
3. Mõõtmisel kasutatud seade on ette nähtud lennukikütuste, mitte klaasipesuvedelike omaduste mõõtmiseks.
4. Ülaltoodud põhjenduste kinnitamiseks distantseerib analüüsi vastusel isegi labor end vastutusest mõõdetud tulemuste eest lausega: "Kirjeldatud meetod ei kuulu kütuselabori akrediteerimisulatusse".
Mõõtmiste numbrilisi tulemusi eelnevatel põhjustel Mayeri Industries AS hinnata ei saa.
Tavaarusaamale vastavalt võiks tõesti öelda, et kuna kõik tooted on ühtemoodi valesti ja valede seadmetega analüüsitud, siis justkui peaks nad olema võrreldavad. Tegelikkuses see nii ei ole. Mõõtmiste jaoks kehtestatakse standardid ja seadmed alati just sellepärast, et mõõtmistulemusi saadaks alati ühte moodi. Nende abil on võimalik  teostada mistahes ajahetkel ja ruumiosas mitmeid kordi võrreldavaid samadel alustel teostatud mõõtmisi, mõõteviga on sel puhul alati ühesugune ning tulemused võrreldavad.
Mittestandardiseeritud viisil mõõtmisi läbi viies on ühe objekti  analüüsi mõõteviga +2, teise puhul -5, kolmandal -1,2 ja seda isegi siis, kui kasutatakse sama seadet ja meetodit, seetõttu need mõõtmised polegi võrreldavad.
Mayeri Industries garanteerib oma toodetud tuuleklaasipesuvedelike vastavuse pakendil märgitud külmumispunktile. Ettevõttes on regulaarne toodete kvaliteedikontroll absoluutselt iga tootesegu partii puhul enne selle pakendamisele lubamist.
Firma on klaasipesuvedelikke tootnud üle 20 aasta ja müüb aastas autoklaasipesuvedelikku ca 1 miljon tooteühikut.

Seotud lood

Uudised
  • 13.12.13, 06:07
Klaasipesu- vedelikuga võib külma saada
 Autoomanik võib talvist klaasipesuvedelikku ostes petta saada, sest mõne tootja vedelik on lahjem ega pruugi vastata pakendil märgitud kasutuskraadile, näitas laboritest.
Uudised
  • 16.12.13, 06:02
Kaupmehed kontrollivad klaasipesuvedelikke
Tarnijad tagavad müügil olevate tuuleklaasi­vedelike kvaliteedi ja vastavuse kõigile nõuetele, lisaks tehakse ise pistelisi kontrolle, ütlesid küsitletud kaupmehed.
Uudised
  • 15.12.13, 07:57
Milline klaasipesuvedelik hakkab külmuma varem?
OÜ Eesti Keskkonnauuringute Keskus (EKUK) tegi kuus ühesugust katset, registreerimaks tuuleklaasivedelike puhul temperatuuri, mille juures tekkisid lahusesse kristallid.
Uudised
  • 15.12.13, 08:22
Milliseid rikkeid põhjustab kehv tuuleklaasivedelik?
Külmunud klaasipesuvedelik ühtki autoosa otseselt ära ei riku, ent liiklusohutuse seisukohast võivad tagajärjed katastroofilised olla.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 11:46
Auto vara väärtuse kasvatajana. Kas unikaalne Porsche on investeering või kulu?
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele