Jaanuaris müüdi Eestis sõidu- ja tarbeautosid vastavalt 10% ja 30% enam kui aasta varem. Populaarseim mark kandis Toyota logo.
Autode müügi- ja teenindusettevõtete liidu (AMTEL) andmeil anti jaanuaris klientidele üle 1742 uut sõiduautot ning 349 tarbesõidukit ehk aastataguse ajaga võrreldes kosus sõiduautode müük 10%, tarbesõidukitel kolmandiku võrra.
"Elektriautode osas kukub Eesti sel aastal oma seniselt kõrgelt kohalt ELi arvestuses, ilmselt hakkab muude ebasoodsate näitajate kõrval mõjuma ka ebaselgus laadimisjaamade standardi osas. Selles osas ei ole Eesti originaalne, ka mujal on esialgne vaimustus elektriautode vastu leigenemas," kommenteeris AMTELi juht Arno Sillat.
Elektriautode osakaalu järgi kõigist registreeritud mootorsõidukitest on Eesti eelmise aasta lõpu seisuga Norra järel maailmas teisel kohal.
Jaanuarikuist müügitabelit juhib Toyota 235, järgnesid Honda 153 ja VW 126 autoga, tihedalt kannul Hyundai ja Škoda.
Tööautodest oli liidu andmeil suurim müüja Peugeot 55 ning raskeveokite osas Scania 34 masinaga. Hübriide läks kaubaks kokku 24 (Toyota 16, Lexus 7, Renault 1), elektriautosid vaid 1 (Nissan Leaf) ning registrisse lisandus ka üks surugaasil töötav VW Caddy.
Seotud lood
Möödunud aastal kasvas Eestis uute autode müük 12,5% võrra, ulatudes 17 267 autoni. Auto Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu juhi Arno Sillati hinnangul on veel kasvuruumi.
Automüüjate ootused algavaks aastaks erinevad kardinaalselt, alustades lootusest, et turg püsiks 2012. aasta tasemel ja lõpetades 15protsendise kasvuga.
Uute autode müük kasvas märtsis 4% võrra ehk aasta esimesest kahest kuust aeglasemalt.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.