Automüüjate ootused algavaks aastaks erinevad kardinaalselt, alustades lootusest, et turg püsiks 2012. aasta tasemel ja lõpetades 15protsendise kasvuga.
Forte Auto juht Raido Toonekurg loodab Eesti autoturult algaval aastal kümneprotsendist kasvu. Top Auto tegevjuht Felor Pärnpuu sõnul näevad nemad aga realistidena vaid tagasihoidlikku, kolme- kuni viieprotsendilist kasvu, nentides, et vaja oleks muidugi suuremat kasvu.
Mullu registreeriti Eestis 19 588 sõiduatot, mis on 2005. aasta tasemel, uut buumi aga automüüjate hinnangul näha ei ole. Silberauto pressispetsialisti Andero Kaha hinnangul oodatakse pigem jätkuvat ja stabiilset kasvu.
Uue aasta prognoosides oli tagasihoidlik Volvo ja Fordi kaubamärki müüv Info- Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu, kes loodab, et 2013. aasta jääb eelmise aasta tasemele. Lillipuu sõnul anti buumiajal liisinguid kergemini. "Nüüd tõmmatakse kotisuu jälle kinni, või vähemasti kaalutakse väga hoolikalt, kellele liisingut võimaldada," selgitas ta.
Seda, miks liiguvad Euroopa ja Eesti autoturg teineteise suhtes vastassuunaliselt, põhjenas Toonekurg Eesti väiksusega. "Meie absoluutnumbrid on lihtsalt nii väikesed, et kasv ja langus tuleb protsendina kergemini välja," selgitas ta.
Lillipuu peab aga vastasuunaliselt liikuvate turgude põhjuseks Euroopa riikide autotootjate ulatuslikke soodusprogramme, millega hoiti 2009. aastal turgu järsu languse eest. "Mulle teadaolevalt on tänaseks need programmid lõppenud ja kunstlikult riigid oma autotööstusi enam üleval hoida ei saa," selgitas Lillipuu, kelle hinnagul on Eesti autoturu kasvu põhjuseks oskuslik makromajanduslik tegutsemine. "Nii, nagu kogu majandus tõuseb, peab seda ka automüük," ütles Lillipuu.
Lähemalt loe autoturu trendidest tänasest Äripäevast.
Autor: Marta Jaakson, Ave Lepik
Seotud lood
Automüük tänavu ei suurene või teeb väga mõõduka kasvu, usub Swedbank. Autopoed ootavad samas kuni 10% müügilisa.
Eelmisel aastal Eestis registreeritud 923 uut Subarut tähistab nelikveoliste sõidukite tootja jaoks kõigi aegade parimat müügitulemust.
Jaanuaris müüdi Eestis sõidu- ja tarbeautosid vastavalt 10% ja 30% enam kui aasta varem. Populaarseim mark kandis Toyota logo.
Uute autode müük Euroopas on tegemas ränka vähikäiku: mulluste müüginumbritega samal tasemel oldi viimast korda 1995. aastal, edastab autotootjaid ühendav assotsiatsioon ACEA.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.