• OMX Baltic0,46%292,25
  • OMX Riga0,17%867,03
  • OMX Tallinn0,26%1 834,88
  • OMX Vilnius0,33%1 143,31
  • S&P 5000,06%6 041,55
  • DOW 300,19%44 639,65
  • Nasdaq −0,13%19 628,83
  • FTSE 1000,61%8 623,29
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,06
  • OMX Baltic0,46%292,25
  • OMX Riga0,17%867,03
  • OMX Tallinn0,26%1 834,88
  • OMX Vilnius0,33%1 143,31
  • S&P 5000,06%6 041,55
  • DOW 300,19%44 639,65
  • Nasdaq −0,13%19 628,83
  • FTSE 1000,61%8 623,29
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,06
  • 08.01.13, 05:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Auto parima kilohinnaga

Automüüjate ootused algavaks aastaks erinevad kardinaalselt, alustades lootusest, et turg püsiks 2012. aasta tasemel ja lõpetades 15protsendise kasvuga.
Forte Auto juht Raido Toonekurg loodab Eesti autoturult algaval aastal kümneprotsendist kasvu. Top Auto tegevjuht Felor Pärnpuu sõnul näevad nemad aga realistidena vaid tagasihoidlikku, kolme- kuni viieprotsendilist kasvu, nentides, et vaja oleks muidugi suuremat kasvu.
Mullu registreeriti Eestis 19 588 sõiduatot, mis on 2005. aasta tasemel, uut buumi aga automüüjate hinnangul näha ei ole. Silberauto pressispetsialisti Andero Kaha hinnangul oodatakse pigem jätkuvat ja stabiilset kasvu.
Uue aasta prognoosides oli tagasihoidlik Volvo ja Fordi kaubamärki müüv Info- Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu, kes loodab, et 2013. aasta jääb eelmise aasta tasemele. Lillipuu sõnul anti buumiajal liisinguid kergemini. "Nüüd tõmmatakse kotisuu jälle kinni, või vähemasti kaalutakse väga hoolikalt, kellele liisingut võimaldada," selgitas ta.
Seda, miks liiguvad Euroopa ja Eesti autoturg teineteise suhtes vastassuunaliselt, põhjenas Toonekurg Eesti väiksusega. "Meie absoluutnumbrid on lihtsalt nii väikesed, et kasv ja langus tuleb protsendina kergemini välja," selgitas ta.
Lillipuu peab aga vastasuunaliselt liikuvate turgude põhjuseks Euroopa riikide autotootjate ulatuslikke soodusprogramme, millega hoiti 2009. aastal turgu järsu languse eest. "Mulle teadaolevalt on tänaseks need programmid lõppenud ja kunstlikult riigid oma autotööstusi enam üleval hoida ei saa," selgitas Lillipuu, kelle hinnagul on Eesti autoturu kasvu põhjuseks oskuslik makromajanduslik tegutsemine. "Nii, nagu kogu majandus tõuseb, peab seda ka automüük," ütles Lillipuu.
Lähemalt loe autoturu trendidest tänasest Äripäevast.
Autor: Marta Jaakson, Ave Lepik

Seotud lood

Uudised
  • 17.01.13, 10:52
Swedbank autoturu osas müüjaist pessimistlikum
Automüük tänavu ei suurene või teeb väga mõõduka kasvu, usub Swedbank. Autopoed ootavad samas kuni 10% müügilisa.
Uudised
  • 08.01.13, 13:41
Subaru tegi mullu Eestis aegade rekordmüügi
Eelmisel aastal Eestis registreeritud 923 uut Subarut tähistab nelikveoliste sõidukite tootja jaoks kõigi aegade parimat müügitulemust.
Uudised
  • 06.02.13, 16:41
Automüük kasvas jaanuaris kümnendiku võrra
Jaanuaris müüdi Eestis sõidu- ja tarbeautosid vastavalt 10% ja 30% enam kui aasta varem. Populaarseim mark kandis Toyota logo.
Uudised
  • 20.01.13, 12:59
Uute autode müük Euroopas kukkus 1995. aasta tasemele
Uute autode müük Euroopas on tegemas ränka vähikäiku: mulluste müüginumbritega samal tasemel oldi viimast korda 1995. aastal, edastab autotootjaid ühendav assotsiatsioon ACEA.
  • ST
Sisuturundus
  • 23.01.25, 15:14
Argo Alaniit: iga asja viimane puhkepaik tuleb paljastada
“Peaksime igapäevaselt kasutatavaid asju paremini hoidma,” räägib saates “Juhtides tulevikku” tehnikaringlust korraldava Green Dice asutaja ja juht Argo Alaniit. “Elektroonikaseadmete tootmine on selline, mida ei lubataks enam Euroopas teha – keskkonnanõuded on meeletud ja me ei taluks näiteks elementide kaevandamist, see on ränk töö.“

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele