Löökaukude tekkimise vältimiseks peaks teid ennetavalt remontima, ütles Tallinna tehnikaülikooli teedeinstituudi lektor Ain Kendra.
Kendra rääkis Vikerraadio saates "Uudis+", et Eesti põhiteede seisukord on üsna hea, võrreldes olukorraga linnateedel, mis on katastroofiline, vahendab
ERR. Põhjuseid on mitu ja esimene neist puudutab nii maa- kui linnateid, see on kulumiskiht ehk kulumisvaru.
"Katend projekteeritakse väga täpselt koormuse järgi, mida ta peab kunagi vastu võtma, ja kuni 2006. aastani lisati sellele üks sentimeeter kulumisvaru. /.../ 2006. aastal otsustati aga see projekteerimisnormidest maha võtta," rääkis ta.
Kendra lisas, et kui kulumisvaru taastada ja uued teed juba üks sentimeeter paksema asfaldikihiga ehitada, säästetaks 15 aasta jooksul esimesest roopaparandusest juba umbes pool rahast, samas läheks tee-ehitus kallimaks. "Kui tahame, et tee kauem kestaks, on meil võimalik teha tee veidi kallim ja siis ta kestab kauem," nentis spetsialist.
Tema sõnul on löökauk juba tagajärg ja kui olukord on nii kaugele lastud, on otstarbekam aukude parandamise asemel kogu kattekonstruktsioon asendada.
Kõige hullemas seisus on Kendra sõnul alad, mis asuvad vahetult ristmike lähedal, ja soomlastel on selle vastu lihtne lahendus: 100 meetrit enne ja 60 meetrit pärast stoppjoont kasutatakse paksemat ja nihkekindlamat asfalti.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Keeltekool Kirjatäht tähistab veeburarikuus kümnendat tegutsemisaastat. Seda, et aeg on tegusalt ja lennates läinud, kinnitab tõsiasi, et ümmarguse tähtpäeva saabumist tuli kooli juhile ning asutajale Ülle Koppelile meelde tuletada. “Numbrid on minu jaoks kõige nõrgem külg. Need ei seisa meeles, kipuvad ununema ja sassi minema,” naerab ta.