Hiinlased tahaks kõike ise teha. Eesti palkmajade tootja RPM Grupp mõtles Hiina turule minekust siis, kui eksport Jaapanisse pärast turu langust 2009. aastal enam kuigi hästi ei edenenud.
"Mõtlesin, et saime tehingu, kuna meil oli piisavalt kogemusi palkmajade ehitamisel," meenutasRPM Grupi toonane juhatuse liige Indrek Kuldkepp Hiina ja Põhjamaade koostöö konverentsil. "Siis aga sain aru, et meie edu põhjuseks on hoopis meie puit," järeldas Kuldkepp
Esimese sammuna tegid nad hiinakeelse flaieri. “See oli omaette väljakutse, sest paar aastat tagasi võttis tõlkimine kaks nädalat ja tuli tellijale märkega “ilma korrektuurita”,” rääkis ta. Samuti avas RPM oma kodulehel hiinakeelse sektsiooni.
2010. aasta märtsis käis ettevõte Hiinat uurimas, kuid alguses suhtusid kohalikud ärimehed koostöövõimalusse kahtlusega. Hiinlased tahtsid, et RPM tooks palkmajad kohale, et nad saaksid vaadata ja mõelda. “Selline lähenemine meile ei sobinud,” ütles Kuldkepp. 2011. aastal jõudsid nad kohaliku ettevõtjaga siiski kokkuleppele. “Tegelikult meil vedas, et partneri saime,” lausus ta.
Hiina plussidest tõi Kuldkepp välja regulatsioonide vähesuse palkmajade ehitamise valdkonnas. “Alla sajakorruseline maja ei ole seal tõsiseltvõetav asi,” naeris ärimees.
Praeguseks on ettevõte Hiinasse saatnud viis eritellimusel tehtud palkmaja ja neil on uusi tellimusi. Veebruaris RPMist lahkunud Kuldkepi sõnul on neil õnnestunud Hiina turule saada, kuna seal ei ole piisavalt puitu. “Muidu nad tegeleks sellega ise,” ütles ta, “nad teeksid kõike ise.” Konkurents on tema sõnu Hiinal turul tihe.
Hiina majandusfoorumil, mille korraldas Eesti Kaubandus-Tööstukoda 7.märtsil Tallinnas, keskenduti aasia turu spetsiifikale. Konverentsil esinesid Hiina esindaja ja Soome, Eesti ja Rootsi ettevõtjad, kellel on tänaseks isikliku kogemuse põhjal näpunäited jagada hiinlastega suhtlemisest ja nendega äri ajamisest.
Seotud lood
Rootsis keskkonna analüüsi ja planeerimisega tegelev ettevõtte Calluna tegi 2008. aastal Hiinasse minnes vea. Ettevõtte tootearendusjuhi Anna Sandströmi sõnul ei osanud nad tarbija lihtsatele vajadustele õigesti läheneda.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.