Rootsis keskkonna analüüsi ja planeerimisega tegelev ettevõtte Calluna tegi 2008. aastal Hiinasse minnes vea. Ettevõtte tootearendusjuhi Anna Sandströmi sõnul ei osanud nad tarbija lihtsatele vajadustele õigesti läheneda.
“Ajasime asja liiga keeruliseks,” tunnistas ta. “Hiina peamised probleemid on väga lakoonilised: puhas vesi ja puhas õhk. Meie tahtsime neile näidata kõike, milleks oleme võimelised. Info kogus ehmatas hiinlased ära.”
Nüüdseks on Calluna koostanud uue turundusplaani. Eelmise aasta märtsis käisid nad uuesti hiinlastel külas. Ettevõttel ei ole veel kindlaid tehinguid, kuid on vähemalt üheksa lubavat väljavaadet.
Keskkond on Hiinas probleemiks, tõdes Volvo strateegilise arengu projektijuht Dan Liu. Tema sõnul nägi Peking jaanuaris ainult viit selget päeva. Ülejäänud ajal liikusid elanikud respiraatorites läbi sudu. Liu sõnul on hingamisteede haigusi põhjustava sudu tõttu mõne Hiina haigla patsientide arv tõusnud 25%.
“Hiinlased hakkavad aru saama, et seda on vaja muuta,” tõdes Sandström.
7. märtsil toimus Eesti Kauandus-Tööstuskoda poolt korraldatud Hiina majandusfoorum, kus Soome, Rootsi ja Eesti ettevõtjad rääkisid Hiina spetsiifikast ja oma kogemustest turule sisenemise katsetest. Loe, kuidas Eesti ettevõttel läks.
Seotud lood
Rootsi autotootja Volvo avastas enda Hiina automüüjate seas ulatusliku pettuse, mille käigus võltsiti automüüginumbreid ettevõttesiseste rahaliste boonuste saamiseks, kirjutas Reuters.
Hiinlased tahaks kõike ise teha. Eesti palkmajade tootja RPM Grupp mõtles Hiina turule minekust siis, kui eksport Jaapanisse pärast turu langust 2009. aastal enam kuigi hästi ei edenenud.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.