Rootsi autotootja Volvo avastas enda Hiina automüüjate seas ulatusliku pettuse, mille käigus võltsiti automüüginumbreid ettevõttesiseste rahaliste boonuste saamiseks, kirjutas Reuters.
Autotootja sisejuurdluse käigus avastati, et 2011. aastal kanti registrisse tuhandeid müügiandmeid, mis tegelikult ei vastanud tõele. Töötajad valetasid boonuste saamiseks müüginumbrid suuremaks. Selleks, et arvepidamine tasakaalus oleks, võltsiti eelmise aasta numbreid väiksemaks. Volvo sõnul tähendab see autotootjale seda, et tegelikult läks neil eelmisel aastal Hiina turul paremini kui arvati.
„Me usume, et lahendasime probleemi, kuid see oli küllaltki keeruline,“ ütles Volvo. Autotootja on varem teatanud, et 2012. aastal langes müük võtmetähtsusega Hiina turul 11%. Andmete uurimisel selgus, et eelmise aasta müük tõusis Hiinas tegelikult 15%.
Alates 2010. aastast kuulub Volvo Hiina ettevõttele Zheijang Geely Holding Group.
Seotud lood
Rootsi majandusleht Dagens Industri taunib tänases esikaaneloos Volvo sõiduautode hiinlasest omaniku väljaütlemist, et Volvo kaubamärk on liiga põhjamaine ja vajab Hiina turu jaoks ümberkohendamist.
Rootsis keskkonna analüüsi ja planeerimisega tegelev ettevõtte Calluna tegi 2008. aastal Hiinasse minnes vea. Ettevõtte tootearendusjuhi Anna Sandströmi sõnul ei osanud nad tarbija lihtsatele vajadustele õigesti läheneda.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.