Seadusemuudatus näeb taksojuhtidele ette ametikoolituse läbimist ning puhast mainet, samuti eesti keele oskust.
Valitsus kinnitas täna majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teatel ühistranspordiseaduse eelnõu, mille kohaselt hakkab riik taksojuhtidelt teenindajakaarti nõudma. See eeldab taksojuhtidel ametikoolituse läbimist, teatud süütegude osas karistatuse puudumist ja nõutaval tasemel eesti keele oskust.
Samuti antakse seadusega omavalitsuse volikogule kehtestada sõidualustustasu, sõidukilomeetritasu ja ajatasu kõrgeim lubatav määr.
Lisaks muutub ühistranspordiseaduses liinilubade taotlemine. Kui kehtiva seadusega saab liiniluba omav vedaja teenindada liini nii kaua kui soovib, siis uue korra kohaselt saavad konkurendid võimaluse pakkuda konkurentsi vähemalt samaväärsetel või parematel veotingimustel. Lisanduv vedaja peab tagama liiniloa taotlemisel esitatud veotingimuste täitmise vähemalt kahe aasta jooksul.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul ei saa ühistransporditurgu täielikult vabaks lasta ehk liinilubadest loobuda. "Liiga palju üksikuid ja väikseid tegijaid tuleksid vaid proovima, nädalaks või lühemaks perioodiks, ja sellega kahaneks transpordi kvaliteet ja järjepidevus. Riik haldab seda lubadega korrastatult," lisas ta.
Kehtiv ühistranspordiseadus jõustus 1. oktoobril 2000. aastal.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.