• OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 2250,79%38 325,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106
  • OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 2250,79%38 325,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106
  • 12.11.13, 14:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ligi: vaja teha selgitustööd

Rahandusminister Jürgen Ligi taunib riigikogu otsust võtta autode käibemaksu muudatus menetlusest välja.
Järgneb rahandusministri täispikkuses kommentaar:
"Taoline ettepanek on tehtud märksa tormakamalt kui eelnõud ise, millele seda etteheidet õigusega tehakse. Riigikogu ei tohi seaduse järgi halvendada eelarve tasakaalu, aga tavapärasest suuremad dividendid seda halvendaksid ning neid ei ole ka rohkem võtta. Ka ei ole riigil sellises mahus vara müüa. Ühekordsed tuluallikad ei lahenda ka eelarveprobleemi järgmisteks aastateks.
Kavatsen fraktsioonidega veelkord kohtuda ja neile alternatiive selgitada ja seaduse viibimist tasakaalustavaid ettepanekuid teha. Autode seonduvat on nüüd juba teist kuud arutatud, aga kokkuvõte on küll, et väikeses ringis tunnistatakse maksumuudatuste paratamatust, avalikkuses on aga palju kriitikat, mis on vähekonstruktiivne.
Meile on isegi Soomet eeskujuks toodud, aga seal pole autodel mitte ainult täielik 24 protsendi käibemaksustamine (meie ettepanekus 0-10 protsenti), vaid ka muud sõiduautot koormavad maksud: on veerandi auto hinnani ulatuda võiv automaks, on kümne protsendini küündiv aastamaks, ei ole investeeringute maksuvabastust, on üksikisiku tulumaks auto soetamise eest.
Valitsus toetas neid eelnõusid üksmeelselt, sest vaja oli katet eelkõige teedehitusele."

Seotud lood

Uudised
  • 12.11.13, 10:53
Maksusoodustus ei kao
Reformierakond ja IRL otsustasid võtta menetluses eelnõudest välja ettevõtluses kasutatava sõiduauto sisendkäibemaksu maha arvamise piiramise, era ja töösõitude regulatsioonide, 64eurose isikliku sõiduauto kasutamise hüvitise kaotamise ja sõiduautode erisoodustust puudutava osa.
Uudised
  • 28.11.13, 14:01
Eelnõu sõidab ettevõtjast üle
Sõiduautode maksumuudatusi puudutava eelnõu uus versioon on sisuliselt muutmata, kommenteeris maksumaksjate liidu juhatuse liige Lasse Lehis.
Uudised
  • 12.11.13, 15:40
Äripäev: makse muutes tuleb rääkida
Äripäeva ajakirjanike hinnangul näitas äsjane ettevõtjais pahameelt tekitanud maksumuutuste peatamine, et riik ei saa ebapopulaarseid muutuseid läbi suruda, vaid peab ettevõtjatega dialoogi pidama.
Arvamused
  • 13.11.13, 08:07
Neutraalsus tagaks autode õiglasema maksustamise
Sõiduautode maksustamine on olnud elava arutelu keskmes osaliselt rahulolematuse pärast plaanitavate muudatuste serveerimise viisiga. Ent küsimuse sisuline külg on vähemalt sama oluline. Jutt ei käi mitte üksnes eelarvetulu suurendamisest, vaid ühest maksustamise põhimõttest – neutraalsusest, kirjutab Norra kõrgema kommertskooli (NHH) doktorant Dmitri Jegorov.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele