Maanteeamet maksab 7000 eurot numbri kohta oma ajakirja uuele peatoimetajale, kes on ameti ekstöötaja.
Möödunud nädalal teatas maanteeamet, et ameti ajakirja Teeleht uueks peatoimetajaks saab hiljuti maanteeameti avalike suhete osakonnast omal soovil lahkunud ekstöötaja Martti Naaber, kes on ka varem Teelehte teinud. Nelja ajakirjanumbri tasu Naabrile on lepingu järgi 28 000 eurot.
Hanketingimused tekitavad kahtluse, et töökoht oli juba eos vahepeal FIEks hakanud Naabrile suunatud, kuna kandidaatidelt nõuti nii varasemat peatoimetamise kui ka avaliku sektori organisatsioonis töötamise kogemust. Hanke teise osaleja, Meta Advisory Groupi partner Andreas Kaju ütles Eesti Päevalehele, et sellised hanketingimused välistasid erasektori kogemusega toimetajad.
Maanteeameti avalike suhete juht Meelis Kompus ütles Äripäevale, et väljamakseid hakatakse uuele Teelehe peatoimetajale Naabrile tegema igakuiselt. Igakuine tasu on fikseeritud ehk 28 000 eurot on jagatud 12 kuu peale. Kompuse sõnul sellele summale lisaks midagi ei maksta, fikseeritud tasu sisse peavad mahtuma kulutused töövahenditele, tasud kaasautoritele jne. Eelarvepiir kujunes Naabri arvutuste järgi, mis Kompuse sõnul ei hüpanud olulisel määral üle maanteeameti kavandatud hankemahust.
Maanteeameti avalike suhete osakonnas on lausa kuus töötajat, kellest üks teeb küll praegu ajutiselt tööd väljaspool osakonda. Ometi ei suudeta Kompuse sõnul Teelehte osakonna olemasoleva ressursiga teha. „Ainuvõimalik lahendus on need töötunnid sisse osta,“ märkis Kompus. Ta selgitas, et tundub küll, et maanteeameti avalike suhete osakonnas on palju inimesi, kuid neil kõigil on erinevad ülesanded. Kompuse sõnul on varem püütud Teelehte ka osakonnas teha, aga see olevat päädinud sellega, et ajakiri ilmus nelja korra asemel kaks korda aastas.
Miks üldse Teelehte vaja on? Kompus rääkis, et alles hiljuti lasi amet küsitleda oma koostööpartnereid, kellest 60% pidas Teelehte sisuliseks ja oluliseks infoallikaks. Teelehe tiraaž on 800-1000 eksemplari kandis, ajakirja saavad tasuta maanteeameti koostööpartnerid nagu ehitusfirmad, liikluskasvatusega seotud partnerid ja valitud raamatukogud. Ajalooliselt on Teeleht Kompuse sõnul olnud pigem siseleht, kuid on nüüd rohkem ka väljapoole suunatud.
Lisaks peatoimetamisele kulutab maanteeamet aastas 10 000-15 000 eurot ajakirja väljaandmisele (trükk, levitamine jmt).
Seda, miks Teelehe uuelt peatoimetajalt nõuti avalikus sektoris töötamise kogemust, põhjendas Kompus vajadusega, et toimetaja tunneks korda ja tavasid, mis valitsevad avaliku sektori organisatsioonis.
Maanteeameti peadirektor Aivo Adamson ei soovinud Teelehe teemat kommenteerida ja suunas küsimused Kompusele.
2012. aastal paljastas Äripäev maanteeameti endise juhtkonna lustireisid maksumaksja kulul. Pärast skandaali sai maanteeameti uueks juhiks Adamson.
Seotud lood
Majandusminister Juhan Parts teatas oma Twitteri kontol, et maanteeameti juhi kandidaat on varem Swedbanki tippjuhtkonda kuulunud Aivo Adamson.
Teenistusliku järelevalve kohaselt peavad Genfi suusatama ja autonäitusele reisinud maanteeameti juhid ametile hüvitama põhjendamatud lähetuskulud.
Kaks lustireisidel osalenud maanteeametnikku, kes polnud esialgu rahumeelselt nõus ametist lahkuma, on lahkumisavalduse esitanud.
Riigi rahaga korraldatud suusareiside tõttu skandaali sattunud maanteeameti peadirektor Tamur Tsäkko andis lahkumisavalduse.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.