Tallinki investorsuhete juhi Harri Hanschmidti sõnul prahiti laev aastaks koos tehnilise meeskonnaga, kes tagab laeva tehnilise korrasoleku. „Ülejäänud meeskond on prahtija poolt.“
Tallinki laev pakub majutust ehitajatele, kes hakkavad Kitmanis moderniseerima börsifirma Rio Tinto Alcan alumiiniumisulatustehast. Kogu investeeringu maksumus on 3,3 miljardit dollarit (2,4 miljardit eurot) ning projekt lõpetatakse 2014. aastal.
Rio Tinto Alcan teatal jõuab Silja Festival Kanada lääne-rannikule veebruari lõpus ning laeva kasutatakse väheasustanud Kitmani piirkonnas ehitajate „hotellina“ üheksa kuud.
Laeval hakkab ehitajaid teenindama umbes 110pealine meeskond ning lisaks 500 ööbimiskohale on laeval avatud köök, toitlustuskohad ja salongiteenused. Laeva uueks nimeks saab „Delta Spirit Lodge“. See on mälestuseks parvlaevale „Delta King“, mis majutas kuuskümmend aastat tagasi samas kohas töölisi, kes toona rajasid sinna esimest alumiiniumisulatustehast.
Välismeedia põhjal võib pärast ehitusprojekti lõppu laeva vahendanud maakler US Shipbrokers Silja Festivali maha müüa, kuid Tallink täna seda teemat ei kommenteerinud.
Silja Festival on Tallinkile kuuluv parvlaev, mis võeti 2013. aasta juunis Riia-Stockholmi liinilt ära. Laev ehitati 1986. aastal Soome Wärtsila tehases. Laeva pikkus on 168 meetrit, see mahutab 1886 reisijat ning kokku on laeval 588 kajutit.
2013. aasta mais ostis Tallink Grupp Viking Line`ilt 1989. aastal valminud Isabella 30 miljoni euro eest (pikkus 169 meetrit, mahtuvus 2480 reisijat).
Silja Festivali hinnanguline väärtus võiks olla umbes paarkümmend miljonit eurot.
Seotud lood
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?