Tänavusuvisel laulu- ja tantsupeol on kolm suurtoetajat, kes panustavad vähemalt 50 000 eurot, saades vastu eksklusiivsed reklaami- ja kauplemistingimused.
A. Le Coqil on õnnestunud laulupeo suurtoetaja olla juba üle kümne aasta, kuigi suursündmuse lepingut on ihaldanud ka Saku Õlletehas.
A. Le Coq toetab laulu- ja tantsupidu 50 000 pudeli vee ja limonaadiga ning nende logistikaga, peale selle antakse rahalist toetust 25 600 eurot, selgub õlletootja lepingust laulupeo sihtasutusega.
"Kui jääme nulli, oleme tulemusega väga rahul," hindas laulupeo toetamise rahalist poolt A. Le Coqi juht Tarmo Noop. 2011. aasta noorte laulu- ja tantsupeoga, kus alkoholi ei müüdud, jäi ettevõte tema sõnul miinusesse.
Noop märkis, et tänavusel üldpeol sõltub tulemus muu hulgas uuest õllemüümise korrast. Nimelt otsustas Eesti Laulu- ja Tantsupeo SA nõukogu pidu tabanud kriitika tõttu, et õlle ja siidri müük, tarbimine ning reklaamimine peab toimuma piiratud alal. Müüki mõjutab suveüritustel teadagi oluliselt ka ilm.
Noop ütles, et aktsepteerib sihtasutuse otsust ning et selliste pikkade traditsioonidega ürituste puhul on A. Le Coq valmis riskeerima tavapärasest suurema miinusega. "Reeglina olemegi suurüritustel jäänud miinusesse, ainus erand, mis meelde tuleb, oli Metallica kontsert," märkis ta.
Lepingus kaks pidu korraga
A. Le Coq on laulu- ja tantsupidude suurtoetaja olnud üle kümne aasta. Selline stabiilsus võib tekitada küsimuse, miks on nii pikalt edukas olnud ainult üks joogitootja. Lisaks on A. Le Coqil ainsa suursponsorina sõlmitud koosöölepinguid korraga rohkem kui üheks peoks. Viimati sõlmiti leping korraga 2011. aasta noortepeoks ja tänavuseks üldpeoks.
Laulu- ja Tantsupeo SA teabejuhi Sten Weidebaumi sõnul on suurtoetajate kaasamine oluline ka pidude vahelisel ajal ning A. Le Coq on olnud sedalaadi koostööst huvitatud. "Koostöötingimused vaatame iga peo eel üle. Näiteks on selgi korral vajadus reguleerida koostööd lähtuvalt nõukogu otsusest, et luuakse eraldi õlleala," märkis Weidebaum.
"Laulupeo sihtasutuse nõukoguga on meil igasugune läbikäimine siiani kõikidel tasanditel puudunud," sõnas Noop. Ta lisas, et A. Le Coqi esindajat pole kutsutud ka ühegi peo korraldust käsitleva nõupidamise juurde, näiteks kui arutati õllemüügi lubamist.
Saku: tegime sarnase pakkumise
Koos A. Le Coqiga on laulu- ja tantsupidude suurtoetajaks konkureerinud Saku Õlletehas, väiksematel tootjatel on keeruline selliste mahtude juures löögile pääseda.
"Meie pakkumine oli suurusjärgult sarnane, võimalik, et mõnes punktis jäi alla," kommenteeris Saku Õlletehase müügidirektor Jaan Härms Äripäeva palvel A. Le Coqi viimase lepingu rahalist poolt. Ta tõi välja, et pakkumist raskendas lepingu pikaks ajaks ette sõlmimine 2011. aastal koos noortepeoga.
Härmsi sõnul on suurürituste sponsorluse puhul toetajale seda parem, mida suurem osa toetusest on võimalik panustada oma toodangus ning mida vähem aega enne sündmust tuleb tasuda rahaline osa.
Laulu- ja tantsupeo toetamise kohta ütles Härms, et nii suur toetussumma on kindlasti unikaalne, ent samas on laulupidu ka ainulaadne sündmus, millel on suur avalikkuse tähelepanu ja osalejate arv. "Lisaks on see erakordne võimalus toetada Eesti rahvuskultuuri ehk toetussummas sisaldub ka sotsiaalse vastutuse osa," märkis ta.
Oodatav käive suurüritustel sõltub Härmsi sõnul sündmuse pikkusest, osalejate arvust ja ilmast, tänavusel laulupeol lisaks ehk ka õlle ja siidri kättesaadavusest seoses piiratud müügialaga. "Kasum on sellise ürituse puhul kindlasti väiksem kui toetussumma ja isegi prognoositav käive on toetussummast väiksem," märkis Härms.
Lisaks A. Le Coqile on tänavuse peo suurtoetaja neljandat korda Põltsamaa Felix, kes toidab peolisi supiga. Magustoitu pakkuvale suursponsori kohale konkureerivad Balbiino ja Premia Foods, kelle vahel pole liisk veel langenud.
Suurtoetaja saab ainumüügiõiguseÄripäev küsis Eesti Laulu- ja Tantsupeo sihtasutuselt välja koostöölepingu tänavuse peo suurtoetaja A. Le Coqiga. Leping sõlmiti 2011. aasta märtsis kahe ürituse toetamiseks: XI Noorte Laulu- ja Tantsupidu 2011. aastal ning XXVI Üldlaulupidu ja XIX Üldtantsupidu tänavu suvel.
Tänavust laulu- ja tantsupidu toetab A. Le Coq järgnevalt:
Toetus sihtasutusele kokku 49 600 eurot, sellest 25 600 on rahaline ning 24 000 antakse üle ettevõtte toodangus.Ettevõtte toodang tähendab ühte sorti vett ja ühte sorti limonaadi kokku 50 000 0,5-liitrist PET-pudelit.Pudelite koguse ja maksumuse suhe põhineb lepingu sõlmimise hetke (30. märts 2011) hinnakirjal ning seda suhet ei muudeta.Rahalise toetuse kannab ettevõte sihtasutusele kahes võrdses osas 2013 ja 2014 (kuupäevad täpsustamata).Laulu- ja tantsupeo sihtasutus kohustub lepinguga omalt poolt tutvustama A. Le Coqi kui ürituse suurtoetajat.Samuti kohustub SA tagama ürituste ning nende proovide ajal ettevõtte toodetele ainumüügiõiguse.Ettevõttel on sihtasutusega kooskõlastades õigus kasutada laulu- ja tantsupidu oma turunduskampaaniates.Sihtasutus kohustub vältima ka suurtoetaja konkurentide reklaame ürituste ja nende proovide ajal. Koostöölepingus kohustuvad pooled enne üritust sõlmima ka lepingu lisasid, mis puudutavad ettevõtte reklaamiväljundeid üritusel.Laulu- ja tantsupeo sihtasutuse nõukogu on praeguseks otsustanud kaks tingimust: õlle ja siidri müük ning tarbimine peavad toimuma eraldi piiratud alal ning kontsertide üldalal tuleb vältida alkoholi ja sellega seotud brändide reklaamimist.
KOMMENTAAR
Aasta olulisim toetusprojektKaido KaarePõltsamaa Felixi juht
"Põltsamaa Felix on laulu- ja tantsupeo suurtoetaja tänavu neljandat korda.Meie jaoks on laulu- ja tantsupidu aasta olulisim toetusprojekt. Valmistame praegu lepingut ette, kuid suurusjärguna ulatub tasuta supiportsjonite arv 200 000ni ning rahaliselt ületab meie panus 50 000 eurot.Sponsorluse raha tuleb küll turunduseelarve realt, kuid mõistagi ei saa laulu- ja tantsupidu käsitleda kitsalt turunduse võtmes ning kasu arvestada ainult numbrite keeles. Sellest projektist võidavad ka väiketalunikud ning Kesk-Eesti inimesed, kuna Põltsamaa Felix on üks suuremaid kodumaise tooraine kokkuostjaid ning Kesk-Eesti suurim tööandja."
Autor: Piret Reiljan, Aivar Hundimägi
Seotud lood
Saku Õlletehase müügimaht tõusis ekspordi kasvu toel mullu 104 miljoni liitrini, mis ületab kõiki varasemaid aastaid, teatas ettevõte. Mullu läks Sakus toodetud jookide mahust ekspordiks 50%.
Laulu- ja tantsupeo suursponsor A. Le Coq alustas kampaaniat, mis kutsub üles ostma õlut, et toetada ühte tantsurühma ja ühte laulukoori, kirjutas Eesti Päevaleht.
A. Le Coq katkestas märtsi keskel alanud laulukooridele ja tantsukollektiividele suunatud toetuskampaania seoses ettevõtmisele osaks saanud avaliku kriitikaga.
A. Le Coqi juhatuse liige Tarmo Noop kinnitas, et suveüritustest oli Robbie Williamsi kontserdil müüdud joogikogus suve suurim, tarbiti 30-35 tuhat liitrit A. Le Coqi jooke.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.