Statoil Fuel & Retail Eesti ASi peadirektor Kai Realo rääkis tänasel Äripäeva palgafoorumil, et ei ole midagi paremat kui kliendi kiitus.
„Ei ole midagi paremat kliendi kiitusest. See on üks tugevamaid motivaatoreid, et naeratada ka järgmisele kliendile,“ ütles Realo palgafoorumil.
Ta rääkis, et tema ettevõte pooldab ja kasutab lisaks põhipalgale ka tulemustasu. Tulemustasuks peavad olema selged mõõdetavad kriteeriumid. „Teenindaja teab, mitu hot dogi ta on müünud, tal on võimalik iga päev arvutada, milline on tema tulemustasu. Meie teenindajate keskmine tulemustasu on praegu 14-20% põhipalgast,“ ütles ta.
Teenindaja seisukohalt on oluline, et hea tulemuse eest makstakse tasu võimalikult sagedasti. Eesmärgi täitmist peab Realo sõnul töötaja ise saama mõjutada ehk tema panus tulemusse peab olema vahetu. „Tulemustasuga mõjutatakse teenindaja lisapanust ehk lisaväärtuse pakkumist,“ märkis Realo.
Ta rõhutas, et oluline on ka see, et tegemist oleks lihtsa süsteemiga, mida toetaks regulaarne avalik kommunikatsioon.
Pisut üle poole Statoili kasumist tuleb poekaupade ja -teenuste müügist. „See on meie jaoks oluline äri osa, kuna kütusevaldkonnas on hinnakonkurents väga tugev, siis on paljud kütusefirmad valinud automaatjaamade tee, seepärast tuleb meil töötajate palkade osa teenindusjaama kaubamüügist,“ märkis Realo.
Realo sõnul on suurettevõtetel keeruline leida palgale lisaks asju, mis 500 inimest korraga rahuldaks ja õnnelikuks teeks. „Kui teenindaja töötasu ei ole kõrge, siis on selge, et ta eelistab soodustusena pigem rahalist palgalisa,“ nentis ta.
Realo lisas, et tööandja seisukohalt peab palk olema mõistlik ja põhjendatud ning vastavuses töötaja panusega. Töötaja poolt vaadatuna peab see aga olema konkurentsivõimeline.
Palga revisjoni teeb Statoil korra aastas, reeglid on kõigile selged ja teada. Kuna teenindajate palgad on avalikud, siis teab ka iga töötaja, palju tema kolleeg palka saab. Need on sätestatud ka palgaastmetes.
Seotud lood
Microsoft Estonia OÜ juhatuse liikme Rain Laane sõnul pole neil palka tõstetud, ent muudeti boonussüsteemi.
Täna ilmub infolehe Palk uus number, kus seekord vaadatakse juba suvesse. Põhiteemadeks on hooajatöö, alaealiste töötajate palkamine ning puhkused.
Äripäeva Palga TOPi hulka jõudnud digiturundusfirma OKIA palgad pole kolossaalsed ega üle mõistuse, vaid õiglased oma ala tippudele, leiab firma üks omanik Kaupo Kalda.
Äripäev tunnustab ettevõtjaid, kes on üle saanud iganenud arusaamast, et palgast avalikult rääkimine on tabu, ning julgevad töötasu suuruse üle arutleda nii oma töötajate kui ajakirjandusega. Avatus palgateema puhul on suurepärane, kuid siiani vähekasutatud võimalus ka endale kiiremini ja paremaid töötajaid leida.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.