Koolitusfirma Vita Longa omanik Jari Pekka Kukkonen rääkis tänasel Äripäeva palgafoorumil, et palk töötajat enamasti ei motiveeri - kõik algab töötaja eneseteostusest.
Kukkoneni sõnul on töötaja motivatsioon tema enda saavutustes ja väljakutsetes. „Väljaminekud kasvavad koos sissetulekutega, palk jõutakse alati ära kasutada,“ selgitas ta.
Kukkoneni hinnangul motiveerib väljakutse, mitte palk. „Et saaksime end inimestena teostada,“ ütles Kukkonen. Ta lisas, et inimese põhiolemus on olla motiveeritud ja huvitatud ning kui juht mõtleb, miks töötaja ei ole huvitatud ja motiveeritud, siis tuleb mõelda, mida ta ise teeks.
Kõik algab tema sõnul eneseteostusest. Kui inimene leiab koha, kus ta saab ennast teostada ja ta on selles hea, siis tekib tema suhtes lugupidamine. „Iga inimene annab endale tasu teatud soorituse eest,“ ütles ta. Sisemisteks tasudeks palga kõrval võivad Kakkoneni hinnangul olla saavutusvajadus, enesekiitus, rahuolu tööst, sisemine arenemine ja oma staatuse tunnetamine.
Kui sisemised eesmärgid on saavutatud, siis sellele järgneb aineline tunnustus ehk palk. Palga mõju on Kukkoneni hinnangul suhteline ja oleneb inimese sisemistest väärtustest. Palk on esmatähtis neile, kelle esmavajadused on vähe rahuldatud.
Seotud lood
Fujitsu Estonia tarkvara osakonna juht Marek Sokk rääkis tänasel Äripäeva palgafoorumil, et palgasurve ei ole firmale oht, ent lisaks palgale tuleb tööandjal jälgida, et töötajal oleks piisavalt väljakutseid ning arenguvõimalusi.
Kumu auditooriumis otsiti lahendust küsimusele "Kuidas palgarallis võitjaks tulla?"
Äripäev tunnustab ettevõtjaid, kes on üle saanud iganenud arusaamast, et palgast avalikult rääkimine on tabu, ning julgevad töötasu suuruse üle arutleda nii oma töötajate kui ajakirjandusega. Avatus palgateema puhul on suurepärane, kuid siiani vähekasutatud võimalus ka endale kiiremini ja paremaid töötajaid leida.
Statoil Fuel & Retail Eesti ASi peadirektor Kai Realo rääkis tänasel Äripäeva palgafoorumil, et ei ole midagi paremat kui kliendi kiitus.
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.