• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 24.05.14, 09:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Indrek Prants: hea ettevõte müüb ennast ise

Ettevõtte müügi puhul on parim asi, kui ostja tuleb ise sinu juurde, ütles mitut ettevõtet müünud ja ostnud suurettevõtja Indrek Prants.
"Säästumarketi müügiga olime selles mõttes väga heas positsioonis, et me ei läinud ise ettevõtet müüma, vaid ostja tuli meie juurde. Kui keegi peaks oma ettevõtet müüma, siis on see parim, kui sa ei lähe ise aktiivselt müüma, vaid huvilised koputavad su uksele," meenutas Prants eilsel Äripäeva firmade müüki puudutaval seminaril aastatetagust müügitehingut Soome kaubanduskontsernile Kesko, mis nüüd kannab Rimi nime.
Pärast seda, kui oli ettevõte Eestis üles ehitatud teatud tasemele ja vaadati ringi, kes on konkurendid ja nähti nende teises suurusjärgus kapitalistruktuuri, nö paksu rahakotti, tundus tehtud pakkumine väga hea. "Tol hetkel oli selline esimese kevadise vasika vaimustus, et saada natuke raha ja selle rahaga tegeleda ettevõtlusega edasi," ütles Prants. Ta lisas, et Säästumarketi müük andis talle ja tema kolleegidele võimaluse lüüa kaasa paljudes erinevates valdkondades.
Prants meenutas ka teist olulist müüki, kui uue omaniku sai ehituspood Ehitus Service, mis nüüd kannab nime Bauhof. Tolle tehingu puhul otsisid ettevõtte asutajad ja vähemusoasanikud müügivõimalust ning leidsid ise sobiva ostja.
"Nemad leidsid investeerimisfondi, mis tuli ostma. Kuna fondil oli huvi tollel hetkel omada enamusosalust, siis kasutasime võimalust müüa ennast vähemusosaluse peale," meenutas Prants. "Eelmisel aasta õnnestus sama ettevõte samalt fondilt tagasi osta, mitte küll täies ulatuses, aga teiste investoritega koostöös on meil taas enamusosalus," jätkas ta.
Indrek Prants jagas oma müügikogemusi eile toimunud Äripäeva, advokaadibüroo Borenius ja Redgate Capitali korraldatud hommikuseminaril "Kuidas targalt ettevõtet müüa?". Tema vastuseid ettevõtjate küsimustele, näiteks, milliseid ohtusid müügi- ja otsutehingute puhul tähele panna, kuidas tõsta ettevõtte väärtust enne müüki ja kuidas ta suhtub ettevõtte börsile viimisesse, saad vastuseid lugeda järgmisel nädalal Äripäeva veebist.

Seotud lood

Uudised
  • 30.07.13, 18:01
Prants: kindlasti polnud ost Brežnevi pakikese moodi
MyInvest Estonia nõukogu esimees Indrek Prants kinnitas, et mõlemad ettevõtted osteti majandushuvidest lähtuvalt, MyFitnessilt ja Bauhofilt oodatakse tavapärast arenemist.
Uudised
  • 02.01.14, 09:19
Bauhof: oleme kasvufaasi alguses
“Mullused tarbijate säästusummad olid Bauhofi ajaloo suurimad,” sõnas Bauhof Group ASi tegevdirektor Mart Vau, lisades, et kuna Eesti elamufond on vana ja ruutmeetrite arv elaniku kohta ebapiisav, näevad nad lähiaastail kasvuvõimalusi.
Uudised
  • 24.04.14, 17:33
Bauhof, Maxima ja Selver jätkavad kasvusammul
Kaubandusettevõtted kinnitavad Eesti Konjunktuuriinstituudi kindlustunde näitajaid, olles valmis olemasolevat personali veelgi suurendama.
Uudised
  • 30.07.13, 16:27
MyInvest Estonia ostab Bauhofi ja MyFitnessi
MyInvest Estonia OÜ ostab Stockholmi erakapitalifondilt Askembla Growth Fund kõik Bauhof Group ASi ja My Fitness ASi aktsiad.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele