Eile otsustas valitsus, et jätkab Rail Balticu kolme võimaliku tassi arutelu, jättes ülejäänud trassid esialgu kõrvale.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium tutvustas eile valitsuskabinetile Rail Balticu raudteeühenduse seniseid uuringuid ja erinevaid trassialternatiive. Arutuse all on trassid, mis kulgevad nii idast kui läänest ümber loodava Nabala looduskaitseala (13A, B, C ja D), teatas riigikantselei.
Valitsus arutas kõikide trassivariantide puhul nende mõju elukeskkonnale, loodusele ja majandusele, samuti trasside hinda. Välja valitud kolme trassi puhul on tegemist kompromissiga, kus mõjud elukeskkonnale ja loodusele on kõige enam tasakaalus.
Trass tuleb välja valida sügisel.
Rail Baltic on keskkonnasõbralik kiirraudtee, mis ühendab Eesti Euroopa ning naaberriikide Läti ja Leeduga. Praegu analüüsitakse Harju, Rapla ja Pärnu maakonda läbivaid trassialternatiive, mille tulemusena selgub sobivaim trass. Euroopa Liidu rahastuse korral jätkatakse ehitusettevalmistustega eeldatavasti aastatel 2017-2018.
Seotud lood
Nabalas olevate loodusväärtustega mittearvestamine oleks tõenäoliselt kaasa toonud sekkumise ELi tasandil ning kogu Eesti jaoks vajaliku investeeringu seiskumise, selgitab keskkonnaministeeriumi asekantsler Marku Lamp.
Eile arutas valitsuskabinet Rail Balticu raudteeühenduse seni tehtud uuringuid ja trassialternatiive ning valis välja kolm võimalikku trassivarianti.
Raudtee planeerimine on kompromissi otsimine erinevate huvide vahel. On aga selge, et kõiki huvisid ei ole võimalik igal pool järgida, kirjutab Rail Balticu Eesti projektijuht Indrek Sirp.
Akadeemik Anto Raukase arvates oleks optimaalseim Rail Balticu raudteetrassi kulgemine läbi kavandatava Nabala looduskaitseala.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.