Võttis aega üle kolme aasta, kuid nüüd ta sai valmis - mai lõpus tõmbas Google katte robotautolt, millel puuduvad rool ja pedaalid, kuhu tuleb lihtsalt sisse istuda ja oma sihtkoht sisestada.
Kontrolliks auto üle on juhil kasutada ainult start nupp ja paanikasse sattudes "e-stop" nupp, et auto peatada. Rohkem inimene auto juhtimisesse sekkuda ei saa. Autodesse on programmeeritud nii piirkiirused, kui ka pidurdusmaa pikkus, samuti on autol andurid, mis suudavad tuvastada objekte kõigis suundades enam kui kahe jalgpalliväljaku kauguselt. Viimane on eriti kasulik tiheda liiklusega tänavatel, kus on palju ristmike. Teisisõnu on autol olemas kõik, mis muudab sõitmise mugavaks ja turvaliseks.
Google tutvustatud elektriauto on kaheistmeline ning tippkiirus on 40 kilomeetrit tunnis. Igal autol on kaks mootorit juhuks, kui üks mootor peaks alt vedama. Siis on võimalik teise mootori abil sõita lähima hooldusalani.
Kuigi idee on veel üpris algeline, peetakse selle potentsiaali meeletuks. Robotautod võivad vähendada liiklussurmade ja -õnnetuste arvu ning see toob endaga kaasa väiksemad kulud. Kui eelmisel aastal oleks Ameerika Ühendriikides suudetud ära hoida 30% liiklusõnnetustest, siis oleks see säästnud 261 miljardit dollarit.
Googlel on plaanis ehitada umbes 100 prototüüpautot ja alustada juba sellel suvel järgmise paari aasta jooksul läbiviidavaid testimisi.
Seotud lood
Google asutati eesmärgiga sisaldada endas „kogu maailma informatsiooni“. Nüüd astub Google oma põhimõtetele nurisemata vastu ning hakkab otsingutulemusi eemaldama, et järgida Euroopa uut regulatsiooni „õigus olla unustatud“.
Google püüab parandada oma muusika voogedastuse rakendusi ja ostab ära muusika kuulamise keskkonna Songza Inc.
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?