Nike teatas, et ei uuenda oma järgmisel hooajal lõppevat 13-aastast lepingut sponsoreerimaks Suurbritannia jalgpallihiidu Manchester Unitedit, märkides, et meeskond küsib liiga palju raha.
Sporditarvete tootja maksis Manchester Unitedile 2002. aastal umbes 519 miljonit dollarit õiguse eest toota tiimi vorme ja müüa nende koopiad ja teisi rõivaid avalikkusele, kirjutab New York Times.
Nüüd aga on Manchester United sõlmimas 2,3 miljardi dollarit väärt 10-aastast lepingut Nike’i rivaali Adidasega.
Lepingu aastane väärtus on 128 miljonit dollarit ning see on väärt poole rohkem kui senine kõige kallim sponsorlusleping; Adidas maksab Hispaania tiimile Real Madridile 53 miljonit dollarit aastas.
Kuigi Nike teenis 2013. aasta majandusaastal peaagu 28 miljardit dollarit kasumit, sõnas ettevõte, et Manchester Unitedi küsitud summa oli nende aktsionäride jaoks üle mõistuse suur.
“Iga partnerlus klubi või föderatsiooniga peab olema mõlemale poolele kasulik ning tingimused, mis meile pakuti uues lepingus, ei olnud Nike aktsionäridele piisava väärtusega,” teatas Nike oma pressiteates.
Kuulujuttude kohaselt läheb aastane sponsorlus Adidasele maksma ca 4,7% 2,7 miljardist dollarist, mis loodetakse saada jalgpalli riietuse müügist sellel aastal.
Adidase globaalse jalgpalli osakonna asepresident Markus Bumann märkis, et tema arvates ei tähenda Nike’i läbirääkimistest loobumine seda, et kahe rivaali vaheline konkurents muudab rõivaste sponsorluse ebamõistlikult kalliks.
Seotud lood
Maailma suuruselt teise spordikaupade tootja Adidase aktsia tegi täna viie aasta kõige järsema languse, kui firma vähendas oma tänavust kasumiprognoosi.
Suurbritannia suurim spordikaupade jaemüüja Sports Direct teatas oma teise kvartali tulemused. Tulemustest selgus, et aastaga on ettevõtte kasum tõusnud 20 protsenti. Tulemus oli saavutatud vaatamata erimeelsustele Adidasega.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.