Tänavu jaanuaris turule tulnud disainsaunakeriste tootja Huum hakkab tootma Lääne-Euroopa turule suuremaid ja võimsamaid keriseid ning Soome ja Eesti turu nõudluse järgi ka puuküttega disainkeriseid.
- Huumi tegevjuht Siim Nellis Foto: Jassu Hertsmann
„Meil on käigus juba teine, uue disainiga keris. Saime innustust esimese disaini eest saadud Pronksmuna auhinnast. Teeme nüüd natuke võimsamaid ja suuremaid keriseid ja laiendame segmenti ka puuküttega keristele, seda nõuavad nii Eesti kui Soome turg ning lisaks ka Venemaa. Mujal maailmas neid ei osteta,“ rääkis Huumi tegevjuht Siim Nellis täna toimunud tööstuskonverentsil.
„Keskmine lääne saun on aga keskmisest meie piirkonna saunast kaks korda suurem ja vähemalt kaks seina on klaasist. Seal on saun luksus. Seega on vaja toota neile suuremaid ja võimsamaid keriseid,“ selgitas ta.
Kerised sõjakeerisesse
0Huumi põhiturg on olnud nende esimesel tegutsemisaastal veel Eesti, kuid ettevõte teeb Nellise sõnul kõvasti tööd, et laieneda eelkõige põhja poole. Otsesed partnerid on Huumil ka Venemaal, kuid poliitilistel põhjustel on seal keriste litsentseerimisega probleeme.
„Tulime jaanuaris turule ja oleme katnud praeguseks 350% oma esimese aasta plaanist. Käisime kohe alguses Kölnis maailma suurimal saunamessil, jagasime voldikuid ja kaks nädalat pärast seda hakkas hulganisti kõnesid tulema. Oleme müünud praeguseks isegi Põhja-Ameerikasse, Jaapanisse, Põhja-Iraagi sõjatsooni, Austraaliast on tellimus sisse antud. Soome saun on saunatüüpidest kõige lihtsamini ehitatav ja seega maailmas tegelikult päris populaarne,“ rääkis Nellis.
Huumi selle aasta siht on toota 400 kerist, kuid järgmisel aastal tahab ettevõte küündida juba 1000 keriseni. „Tahame omale mahtu tekitada, pakume praegu disaini lisaväärtust konkurentidest odavama hinnaga. Kerise letihind on praegu 350 eurot,“ ütles ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Disainitud saunakeriste tootmisega tegelev HUUM OÜ on oma toodangule turgu leidnud nii Lääne-Euroopast Jaapanini kui ka USAst Põhja-Iraagini.
Omanäoline Eesti kerisetootja Huum võlgneb oma kiire populaarsuse eest tänu omanäolisele disainile ning selgele eristumisele kõigist konkurentidest.
Kuula ka podcasti haridusest ja tööturust
Haridus on pikaajaline ja strateegiline investeering, millel on märkimisväärne mõju ühiskonna arengule, ettevõtluskeskkonnale ja inimeste elukvaliteedile.„Haridus ei ole kõikvõimas, kuid see on üks valdkondadest, kus saab inimesi kõige paremini aidata," ütleb Heldur Meerits, selgitades oma pühendumust haridusprojektidesse.