Eesti vanim reisibüroo Estravel pani ettevõtte konkurentsivõime kasvatamiseks tööle ärianalüüsi.
- Eesti vanim reisibüroo Estravel kasutab kaht näitajat, mille abil rohkem teenust müüa. Foto: Scanpix
Mis on mis
Pärnu Finantskonverents 2015
Põhiteema: KPI ehk Kuradi Palju Infot ehk kuidas mõõdikud ja finantsinfo ettevõtte rakendusse panna.
Peaesineja KPI-guru David Parmenter, lisaks Aku Sorainen, Andres Sõber, Andres Kukke, Annika Uudelepp jt.
Toimus 16.-17. aprillil Pärnus.
Korraldas Pärnu Konverentsid (Äripäev).
Neli aastat tagasi ärianalüüsi tegema hakanud reisifirma on selle ajaga kasvatanud käivet rohkem kui veerandi võrra. Ettevõttes jälgitakse kõige tõsisemalt kahte indikaatorit - ostuks vormistatud kliendipäringute arv ning kliendile teda huvitava valdkonna reisipakkumise tegemine, kirjutab tänane Äripäeva erileht Finantsjuhtimine.
"Mulle on kõige olulisem jälgida päringute müügiks pööramise protsenti - see on puhas raha," ütles
Pärnu Finantskonverentsil üles astunud Estraveli müügitoe osakonna juhataja Kaire Saadi, kelle sõnul tegeleb ettevõte ärianalüüsiga viimased neli aastat.
Palju infot, olematu kasu
Saadi lisas, et müügina vormistatud päringute järgi on lihtne välja arvutada, kui palju käibes võidame, kui suudame seda näiteks 10% võrra kasvatada. "Meil ei ole abi sellest, kui teeme meeletult häid pakkumisi, vaid oluline on, et kliendid ka müügi sooritaks." Saadi rääkis, et enne kui nad võtsid kasutusele ärianalüüsi ehk Key Performance Idicatorsid (KPI), oli neil palju küsimusi - näiteks kui müük mingis sektoris langes, siis nad ei teadnud, miks see juhtus. "Meil oli palju süsteeme, kust saime raporteid, aga need raportite numbrid ei suhelnud omavahel," märkis ta.
Teine mure oli see, et kuna paljud Estraveli juhtivtöötajad olid selles äris aastaid töötanud, olid neil oma hüpoteesid, millest mingi langus või tõus tuleneb, kuid neil polnud vahendeid, millega hüpoteese kontrollida. Samuti tundus huvitav ja tähtis analüüsida 100 000 aadressiga Estraveli e-kirja nimekirja.
Kommentaar
Infot on, aga lugeda ei osataEfta Partner finantssüsteemide konsultant Ellen Tohvri, finantskonverentsi programmijuht
Paljudes ettevõtetes on tohutu andmehulk, kuid õigeid ja kasulikke andmeid nenist välja lugeda ei osata. KPId ehk võtmemõõdikud on ärimaailmas väga olulised. Nende kaudu mõõdetakse enda ettevõtte edu ning samme eduni. Tihtipeale aga kasutatakse ettevõtetes vaid ühte mõõdikut, kuigi tegelikult tagab adekvaatse tulemuse mõõdikute terviksüsteem. Samuti olen näinud, kuidas mitmes ettevõttes on KPIdeks nimetatud mõõdikud, mis tegelikult soovitud tulemust ei taga.
Kiired vastused küsijatele
Tellimustest 80% tuleb büroosse e-kirja teel. Et päringu teinud kliendid saaksid võimalikult kiiresti vastused, loodi kirjaliikluse reguleerimiseks valgusfoor - iga töötaja saab tulenevalt oma töö hulgast määrata rohelise (piisavalt vaba aega), kollase (üsna kiire) või punase (väga palju tööd) tule.
Saadi märkis, et KPId ja ärianalüüs aitavad neil teha kiiremaid ja targemaid otsuseid. "Oleme selles äris pikalt olnud. Meie kõhutunne ja arvamused jäävad endiselt alles, aga enne otsustamist vaatame otsa numbritele.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.