Fotode väljatrükk kasvab stabiilselt, mis valmistab rõõmu, ütles Eesti suurima fotokaupadega tegeleva ettevõtte Fotoluks juht ja üks omanik Assar Jõepera.
- Vasakult Fotoluksi üks omanik ja juht Assar Jõepera, Raivo Hein ja Erkki Raasuke. Foto: Raivo Hein
TAUST
Fotoluks AS:
Eesti suurim, 100% ainult fotograafiliste kaupade ning teenuste jae- ja hulgimüügile spetsialiseerunud ettevõte.
Pakub fototeenuseid ja –kaupu viies kaupluses, kolmes nendest ka fotostuudio teenuseid.
Lisaks kauplustele on ka veebipood.
Ettevõttes töötas mullu 19 täistööajaga inimest.
Omanikud võrdselt: Assar Jõepera, Raivo Hein ja Erkki Raasuke.
Juhatuse liige: Assar Jõepera
Allikas: ettevõtte koduleht, majandusaruanne
Tänavu on stabiilselt iga kuu kasvanud ka Fotoluksi
müügikäive. „Fotoluksile on see aasta kindlasti parem kui eelmine. Meie käibekasvunumbrid jäävad kuus 8-10% vahele, sõltuvalt kauplusest,“ rääkis Jõepera.
Fotoluksil on ka veebipood. Kumb paremini müüb, kas veebipood või tavakauplused? „Meie klient tuleb peamiselt kauplusse, sest tahab enne ostu asja näha ja proovida. Veebipood loomulikult kasvab, aga kasvab stabiilselt,“ vastas ta.
8-10% kasv on Jõepera sõnul piisavalt väike, et selle põhjalt midagi väga suurt välja lugeda, näiteks et kas kasvab üks või teine kaubagrupp. „Meie kõikide kaupluste üldine käive on kasvanud. Minu kui omaniku rõõm on see, et fotosid tehakse stabiilselt ja et fotode väljatrükk kasvab stabiilselt,“ kommenteeris ta, mis on kasvu taga.
„Seda on ka näha, et sisuliselt terve majandus õitseb. Ka hobikaupu ostetakse sel aastal julgemalt. Seda teevad nii harrastajad kui profifotograafid. Üldine positiivne emotsioon tarbimises tagabki väikese käibekasvu,“ lisas ta.
See, kas selline kasvutempo jätkub ka aasta teises pooles, sõltub Jõepera sõnul tarbija jätkuvast positiivsest meelestatusest. „Tahaks loota, et kasv jätkub, aga kindlat prognoosi keegi kindlasti teha ei saa,“ märkis ta.
Mis võiks praegu kõige rohkem mõjutada tarbijat? “Emotsionaalne kindlustunne. Eelmisel aastal mõjutas tarbijat päris palju
Venemaa: pidev kahtlev seis, mis Venemaaga üldse saab. Täna on tarbijal vähe kindlam tunne ja see lõppkokkuvõttes mõjutabki. Kui rahva enesetunne on positiivne, siis tarbitakse julgemalt,“ vastas ta.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.