Majandusministeerium kinnitas, et tegemist ei ole keelatud riigiabiga, samas ollakse valmis selles küsimuses Euroopa Komisjoniga konsulteerima,
vahendas ERRi uudisteportaal. Elron teenib vaid kolmandiku oma tuludest piletimüügist ning ülejäänud kaks kolmandikku on abi maksumaksjalt. Hoogsa laienemise tulemusel soovib Elron nüüd saada riigilt veel lisaabi, et tegevust laiendada.
Konkurendid on sellisest tegevusest häiritud ning nii palus bussifirmade Sebe ja LuxExpress omanik Hugo Osula advokaadibürool
Sorainen uurida, kas Eesti riik tohib Elronit toetada Tallinna-Tartu liinile uute rongide hankimiseks või on see konkurentsi rikkumine. Soraineni vandeadvokaadi Allar Jõksi sõnul tohiks praeguses igati toimivas konkurentsiolukorras riigiabi eraldada vaid amortiseerunud rongide asendamiseks.
Seevastu majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi raudteeosakonna juhataja Ain Tatteri väitel annab Euroopa Liidu seadus neile väga laiad õigused tellida teenust, mida reisijad nõuavad.