Sul võib olla hea toode, kuid kui see poele raha ei too, on sellest vähe kasu, rääkis müügikoolitaja Silver Rooger.
- Müügikoolitaja Silver Rooger. Foto: Urmas Kamdron
Rooger rääkis jaekettide-tootjate-hulgikaupmeeste seminaril sellest, mida klient tegelikult tahab ning kellele hulgikaupmehed ja tootjad tegelikult oma kaupa müüvad: kas jaeketi ostujuhile või lõpptarbijale.
Tema sõnul tuleb teha koostööd mitmel tasandil. “Tuleb teada, mis on ostujuhi profiil, mis on tema jaoks olulised küsimused ning mis ei lase tal öösiti magada. Kuid tuleb ka teada, kes on klient ning mida ta tahab ja ootab ühelt jaekaupluselt.”Koolitaja sõnul on eesmärk üks – teha lõppklient õnnelikuks. “Kui lõppklient on õnnelik ja saanud oma tahtmise, siis küll see käive ka tuleb,” sõnas Rooger
Äripäeva teemaveebis kaubandus.ee.
Tee eeltööd!
“Kui saadad meiliga oma tootekataloogi ja loodad, et kahe-kolme nädala pärast tuleb vastus, siis seda võidki ootama jääda,” rääkis Rooger. Tema sõnul on jaeketil tooteid ja valikuid küll ja veel ning ostujuhid peavad mõtlema, kas tarnijaga koostöö alustamine annab piisava lisatulu. “Kui ta seda lisatulu ei näe, siis on raske oma toodet letile saada.” Selleks soovitab koolitaja teha põhjaliku eeltöö ning teada, kes on konkurendid kaupluses.
Rooger tõi näite hambapasta kohta. Kes on siin sinu konkurendid – teised hambapastad, nätsud. “Ostujuhile oma toodet müües ära vaata ainult, mida teeb sinu otsene konkurent, vaid vaata kogu tootekategooriat tervikuna. Müügiinimeste ülesanne on näidata, kuidas te seal eristute, mis on jaeketil katmata ning kuidas te selle tühimiku täidate.”
Müügikoolitaja jaoks oli täielik üllatus, et suur osa inimesi, kes lähevad ostujuhiga kohtuma, et käi enne tema poest läbi, et vaadata, mis tegelikult kaupluse letil toimub. “Poeskäigu eesmärk on pakkuda head sisendit, ideid ja soovitusi, kuidas ostujuht saab tõsta poe käivet,” rääkis Rooger ning lisas, et ostujuhid ootavad koostööd, ootavad, et talle räägitakse, mis tema kaupluses toimub.
“Kui sa poes ei käi, kaotad sa ostujuhi silmis respekti. Sa ei ole professionaalne, sa ei tee piisavalt palju kodutööd ega väärtusta temaga kohtumist,” ütles Rooger.
Loe lisaks!
Kõige rohkem selliseid selle valdkonna uudiseid leiad
Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee.
Mida ostja tahab?
Ostujuhid tahavad näha järgmist suurt edulugu enda riiulil. “Aita tal aru saada, et sa oled see järgmine edulugu,” sõnas Rooger. Ta soovitas kõikidel ühe tootega edukad olnud ettevõtetel teha koostööd teiste samasugustega. “Heitke ühte, pange pead kokku ja usaldage hulgimüüjaid. Kõik ei ole šaakalid ega ürita teil nahka üle kõrvade tõmmata.”
Ostujuhid hindavad stabiilset probleemideta tööd. “Nende jaoks ei ole hind kõige tähtsam,” rääkis müügikoolitaja. “Ostujuht on investor, kes otsustab, kas laseb toote lettidele või mitte. Hea äriplaan on see, mis aitab tal mõista, kuidas need tooted müüvad ja mis plaan ettevõttel nendega on,” sõnas Rooger ning lisas, et ärge rääkige ainult tänasest, vaid rääkige ka tulevikuplaanidest. “Näidake, et olete turul pikas perspektiivis.”
Rooger soovitas müügijuhtidele teha tootest üheleheküljeline ülevaade – mis toode on, tema kaks-kolm peamist väärtust, kuidas teistest eristub, mis on toote tegevuskava, lisahüved, turundusplaan ja kuidas on ettevõte väärtuslik koostööpartner. “Näidake raha. Näidake, kuidas aitad tootel letilt ära lennata.”
Müügikoolitaja ütles, et lõppkokkuvõttes on kaks osapoolt üks meeskond, sest tegutsetakse ühise eesmärgi nimel. Kui võidab klient, võidavad ka tootja ja ostujuht, ehk siis võidavad kõik.
Kasulikud nipid ostujuhiga kohtumiseks
Mine poodi ja leia vastused järgmistele küsimustele:
Milline on sinu hinnastus võrreldes konkurentide toodetega?Kas su toote pakend sobib hästi poe ja selle kaubariiulitega?Kas su toode erineb, on parem, huvitavam kui see, mis ostjuhil praegu väljapanekus on?Kas su toode annab lisaväärtust poe praegusele tootesortimendile? Kas see rahuldab mõnda vajadust, mis on praegu klientide jaoks poes vajaka?
Ostujuhiga kohtumise kuldreeglid:
Vankumatu enesekindlus oma toote suhtes. Kui on mitu toodet, siis ka selge põhjendatud valik, mis järjekorras mida sisse võtta.Mida vähem ostujuht peab ise kaaluma ja selgeks mõtlema, seda parem!Ära koorma ostujuhti infoga üle! Kiire konkreetne kohtumine. Hinda ostujuhi aega.Enneta peamisi vastuargumente ja küsitavusi.Struktureeritud esitlus ja initsiatiiv, juhirool on sinu kätes. Lase ostujuhil reisi nautida!
Peamised vead, mida vältida:
Nõrk ettevalmistus.Räägid ainult oma tootest ja selle omadustest, väärtustest.Ei külastanud poode ega oma ülevaadet kliendi tootesortimendist.Ei suuda näidata selget käegakatsutavat plaani, kuidas paned toote letilt liikuma.Ei näita ära mõõdetavat potentsiaalset lisatulu ja tulevikupotentsiaali
Seotud lood
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.