Meie ettevõtted on küllaltki kehvad oma loo jutustamisel just ühiskondliku vastutustundlikkuse kontekstis. See on aga meie peamiste kaubanduspartnerite juures loomulik ärikultuuri osa, rääkis konsultatsioonifirma Sustinere partner Marko Siller Äripäeva hommikuprogrammis.
- Nõustamisfirma Sustinere partner Marko Silleri sõnul võiksid meie ettevõtted oma majandusaastaaruannetes palju rohkem rääkida ühiskondlikust vastutustundest. Foto: Eveli Makko
"Eestlased võiksid olla paremad müügimehed ja julgemalt rääkida sellest, mida me teeme paremini just ühiskondliku vastutustundlikkuse võtmes. Meil on kindlasti tublisid ja häid näiteid, aga enamus pole seda teadlikult enda kasuks tööle pannud," märkis Siller.
Silleri sõnul analüüsis Sustinere Eesti 100 suurima mõjuga ettevõtte möödunud aasta aruandeid ja leidis, et vaid viiendik neist olid teadlikult ja eesmärgipäraselt koostatud ehk seal oli räägitud ka mõnest ettevõtte vastutustundlikkuse aspektist. Kui kõrvutada tulemusi rahvusvaheliste uuringutega, siis on see näitaja Silleri kinnitusel Eesti peamiste kaubanduspartnerite ehk Põhjamaade, Hollandi ja Saksamaa ettevõtete puhul koguni neli korda suurem.
"Seda head praktikat, mida branding võimaldab, võiks ära kasutada ja tugevdada sellega oma positsiooni ka välisturgudel," rääkis Siller. "Sellist storytelling'ut ehk oma mõju kirjeldamist sotsiaalse keskkonna, juhtimiseetika või toote-teenuse vastutuse võtmes ei tehta," märkis ta.
Miks seda tuleks teha ja millistest teemadest alustada, kuula intervjuust alates 23.50.
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?