• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 04.01.19, 10:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riik peab ringraudteed kalliks

Paldiskit ja Ülemistet ühendava ringraudtee 100 miljonit eurot ületav maksumus on riigi hinnangul liiga kallis ja praegune transiidivoog ei paku selle arendamiseks piisavat õigustust, kirjutab Postimees.
Rongide hulk, mis sõidab Paldiski suunas, on nii palju vähenenud, et Tallinna ringraudteed ei pea riik enam esmavajalikuks.
  • Rongide hulk, mis sõidab Paldiski suunas, on nii palju vähenenud, et Tallinna ringraudteed ei pea riik enam esmavajalikuks. Foto: Postimees/Scanpix
"Me teeme nii, et tehniliselt oleks võimalik kunagi Rail Balticu trassikoridori ringraudteed rajada, kui transiidis peaks midagi kardinaalselt muutuma. Praegu selleks vajadust ei ole," ütles transpordi asekantsler Ahti Kuningas lehele.
Eesti Raudtee pakutud 112 miljoni eurose maksumuse kohta ütles Kuningas, et selle raha eest oleks parem ehitada maanteid kui viia Tallinna kesklinnast välja kaubaronge, mida Paldiski suunas sõidab praegu ligikaudu üks päevas.
Loe pikemalt Postimehest.
Omavalitsused on teist meelt
Tallinna aselinnapea Andrei Novikov kirjutas nädala eest majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile, et riik peaks kindlasti Tallinna ümbersõiduraudtee Rail Balticu trassile projekteerima.
Novikov märkis, et Ülemiste reisiterminal, lennujaam ning sealne töökohtade arv näitavad, et oleks mõistlik kavandada Tallinna ümbersõiduraudtee ühendus ka Ülemistega, mis võimaldaks panna käima regionaalrongid suunal Haapsalu/Paldiski–Keila–Saue–Ülemiste.
"Praegu on läänesuunalisel raudteel aastane veomaht ligikaudu 3,5 miljonit reisijat, mis tõenäoliselt jätkab kasvamist. Tallinna ringraudteel tuleks kavandada lisaks ka mõned kohalikud peatused elu- ja tööstuspiirkondadesse (näiteks Tänassilma, Luige, Assaku/Lehmja), mis looksid uusi kiireid võimalusi tööle sõitmiseks Paldiski, Tänassilma ja Jüri tehnoparkidesse," märkis ta.
Ka tekiks ringraudtee abil võimalus ohtlikud kaubad, mida veetakse näiteks Paldiskisse, saada välja Tallinna kesklinnast.
Riik on andnud tagasikäigu
Veel sügisel oli majandus- ja taristuminister Kadri Simson ringraudtee rajamise vajalikkuse üle oluliselt positiivsemalt meelestatud.
Paldiski-suunaline kaubavedu vajaks paremat lahendust, eriti kuna see häirib Tallinna kesklinna ja Kopli inimeste igapäevaelu. "Eeldusel, et rööbastransport jääb Euroopa Liidus keskkonnakaalutlustel eelisarendatavaks maismaatranspordi liigiks, tuleb leida sobiv lahendus Paldiski suuna raudteeühenduse ja Tallinna ringraudtee ehituseks tulevikus," ütles minister septembris.
Rail Balticu trass külgneb Lagedilt kuni Tammemäe külani koridoriga, mis on Harju 2030+ maakonnaplaneeringu ja Eesti 2030+ üleriigilise planeeringuga ette nähtud Tallinna ümbersõidu raudteeks, et Paldiski-suunalised kaubaveod saaks liikuda ümber Tallinna.

Seotud lood

Uudised
  • 12.09.18, 14:23
Tallinna ringraudtee trass saab lähikuudel paika
Minister Kadri Simsoni juhitav valitsuse transiidikomisjon arutas tänasel kogunemisel AS Eesti Raudtee tellitud eskiisprojekti Tallinna 1520mm ringraudtee teostatavuseks ja ehituseks, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Uudised
  • 31.12.18, 15:56
Tallinn tahab Rail Balticu trassile lisaraudteed
Tallinn ja ümberkaudsed omavalitsused vaidlevad riigiga, kas Rail Balticu trassile peab juba projekteerimise ajal planeerima ka Tallinna ringraudtee või mitte.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele