Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Tallinna ja Helsingi vahele kavandatava tunneli projekt on sammu võrra lõpptulemusele lähemal, vahendas Helsingin Sanomat projekti vedava Peter Vesterbacka intervjuud YLE-le.
FinEst Bay Area Developmenti kaasasutaja Peter Vesterbacka. Foto: Scanpix
Kahest konkureerivast tunnelikavast on praegu ees Peter Vesterbacka veetav Finest Bay Area Development. Ettevõte sõlmis tunneli ehituseks eellepingu Hiina konglomeraadiga CREC, mis on maailma suurim ehitusfirma.
Hiinlaste fond Touchstone Capital Partners kirjutas eile soomlase Peter Vesterbacka firmaga alla eellepingu, et annab Tallinna–Helsingi tunneli ehituseks 15 miljardit eurot, kirjutab Helsingin Sanomat.
Tallinna Sadama juhi Valdo Kalmu hinnangul pole Touchstone'i fondi rahastamiskavatsus suur uudis, kuid nüüd on tema sõnul aeg mõelda, kas tavaline rongitunnel on parim viis Tallinna–Helsingi kaksiklinna loomisel või peab ootama Hyperloopi tehnoloogia arengut.
Kahtlused välisinvesteeringute suhtes ei tohi pidurdada progressi, leiab Helsingi–Tallinna tunnelit kavandava Finest Bay Area Developmenti osanik Kustaa Valtonen, kes Tallinnas FinanceEstonia konverentsi kõrvalt leidis aega ka lühikese intervjuu andmiseks.
Tallinna ja Helsingi vahele tunnelit kavandav Peter Vesterbacka on investoritelt kogunud 100 miljonit eurot, tänavu on vaja veel mõnisada miljonit, järgmisel 326 miljonit eurot ning siis veel 745 miljonit eurot laenu. “Tunnelit ehitada on lihtne,” leiab Vesterbacka.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.