• OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,32%5 870,62
  • DOW 30−0,7%43 444,99
  • Nasdaq −2,24%18 680,12
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • OMX Baltic0,33%270,76
  • OMX Riga−0,48%881,75
  • OMX Tallinn0,53%1 739,37
  • OMX Vilnius−0,04%1 043,95
  • S&P 500−1,32%5 870,62
  • DOW 30−0,7%43 444,99
  • Nasdaq −2,24%18 680,12
  • FTSE 100−0,09%8 063,61
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,32
  • 15.07.19, 15:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pruuli ei kiirusta Osula eeskujul kohtusse

Tiit Pruuli suurosalusega Go Group esialgu Hugo Osula eeskujul kohtusse minema ei hakka, et riigilt eelkooliealiste laste ja puuetega inimeste transpordi eest hüvitist nõuda.
Järgmisena võib ju küsida, miks koolide kütmise eest peaks küttefirmale maksma, järsku peaks see ka tasuta teenus olema, arutles Go Groupi tegevjuht Jüri Etverk.
  • Järgmisena võib ju küsida, miks koolide kütmise eest peaks küttefirmale maksma, järsku peaks see ka tasuta teenus olema, arutles Go Groupi tegevjuht Jüri Etverk. Foto: Andras Kralla
Bussiärimees ja Mootor Grupi omanik Hugo Osula pöördub riigi vastu kohtusse, kuna tema hinnangul on osa sõitjate, näiteks alla 7aastaste laste ja puuetega inimeste tasuta sõiduõigus kulu, mille riik peaks talle kompenseerima. Osula nõuab Lux Express Estonia ASile 459 000 eurot ja Eesti Buss OÜ-le (Simple Express) 78 000 eurot hüvitist.
Go Groupi tegevjuht Jüri Etverk ütles, et pole kaasust juriidilisest aspektist põhjalikult analüüsinud, aga Osula samm on huvitav teematõstatus. "Kui ühiskonnana näeme, et tuleks kas doteerida või täiesti tasuta mingitele riskigruppidele anda mingid teenused, siis kuidas me selle ühiskonnana ära lahendame, kes maksab," sõnas ta.
Etverki sõnul võib sama loogikat rakendada ka teistele teenustele. "Praegu räägitakse, et lastel peaks olema bussisõit tasuta ja transpordifirma ise vaadaku. Järgmisena võib ju küsida, miks koolide kütmise eest peaks küttefirmale maksma, järsku peaks see ka tasuta teenus olema," märkis ta.
Etverki hinnangul oleks mõistlik, kui osapooled, sealhulgas riigikogu, õiguskantsler, ministeerium ja turuosalised asja arutaksid ning tekiks ühiskondlik debatt. "Kui kohe kohtusaali läheb... eks see on ka üks võimalik koht, kus debatti pidada," sõnas ta.
Aas: ei saa nõustuda
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Taavi Aas saatis Osula pöördumisele eelmisel kolmapäeval lakoonilise vastuse, millega keeldus hüvitise määramisest.
"Riigikogu on antud küsimust käsitlenud ühistranspordiseaduse eelnõu menetlemisel 2013. ja 2014. aastal, kuulates ära erinevad seisukohad ja arvamused ning eelnõu seadusena vastu võttes jõudnud järeldusele, et tasuta sõidu õiguse kehtestamine ei ole põhiseadusega vastuolus. Kehtiva ühistranspordiseaduse kohaselt ei hüvitata §-s 34 nimetatud kategooria sõitjate tasuta vedu vedajale. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumil puudub õiguslik alus nimetatud sätte kohaldamata jätmiseks ning hüvitise määramiseks," seisis ametnik Hindrek Allvee koostatud vastuses.

Seotud lood

Uudised
  • 15.07.19, 08:21
Osula läheb riigi vastu kohtusse
Bussiärimees, Mootor Grupi omanik Hugo Osula teatas, et pöördub riigi vastu kohtusse, kuna tema hinnangul on osade sõitjate, näiteks alla 7-aastaste lastele ja puuetega inimeste tasuta sõiduõigus kulu, mille riik peaks talle kompenseerima. Täpsemalt nõuab Osula Lux Express Estonia ASle 459 000 eurot ja Eesti Buss OÜle (Simple Express) 78 000 eurot hüvitist.
  • ST
Sisuturundus
  • 30.10.24, 09:00
Turvapartner peab alati käima mitu sammu ees: mis tagab ühe sündmuse õnnestustumise?
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele