Vett on kõvasti, aga vesinikutanklad silmapiiril puuduvad. Isegi terves Soomes pole praegu sellist, küll aga Riias. Tallinnas Toyota Mirai omamine pole sestap tõsiseltvõetav võimalus. Foto: Andras Kralla
Laheda suhina saatel kilulinna tänavaid mõõtev Toyota vesinikuauto pole nimelt „loomulik“ nähtus. Kui Poola Rahvavabariigis valmistatud bensiinimootoriga bussikese hoone peale saamiseks läks tarvis kraanat, siis Mirai tuleb iga umbes 600 kilomeetri läbimise järel treileriga Riiga viia ja tagasi tuua. Seal asub Baltimaade ainus vesinikutankla. Järgmised leiab Rootsist, Taanist ja Saksamaalt.
Alustame peamisest: igal Jeep Gladiatoril, viis ja pool meetrit pikal maastur-kastikal, käivad uksed ja katusetükid küljest ning tuuleklaas maha. Mille kirevase päralt ometi? See on Jeepi värk, te ei saaks aru.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.