Kui Poolas hakkas kätte jõudma laupäevane tähtaeg Venemaa ja Valgevene autovedajatele piiriületuseks, siis ulatus järjekord kohati 80 kilomeetrini, vahendab BBC.
Poola-Valgevene piiri ületamiseks on veoautod pidanud pikalt ootama ka varem. Näiteks märtsi lõpus takistasid Poolas elavad ukrainlased autovedajatel Valgevenesse minekut, tekitades pea 50 kilomeetri pikkuse järjekorra. Foto: SWNS/Scanpix
Euroopa Liit võttis 8. aprillil vastu viienda sanktsioonipaketi, mis sisaldab muu hulgas maanteeveo keeldu Venemaa ja Valgevene ettevõtetele. Sanktsioonid hakkasid kehtima laupäeval ehk 16. aprillil.
16. aprilliks pidid Euroopa Liidust ja sealhulgas Eestist minema välja kõik Venemaa ja Valgevene autovedajad, kes langevad Euroopa Liidu sanktsioonide alla, kuid laupäeval ootasid veel nii mõnedki piiril järjekorras.
Tänasest keelati Venemaal ja Valgevenes asutatud autoveo-ettevõtjatel vedada kaupu Euroopa Liidu territooriumil, sealhulgas transiidi eesmärgil. Siiski jäeti liikmesriikidel võimalus luua vajadusel erandeid.
Euroopa Liit võttis täna vastu viienda sanktsioonipaketi, mis sisaldab energiasanktsioone, uusi krüptovara tehingute piiranguid, sadamatesse sisenemise keeldu Venemaa lipu all sõitvatele laevadele, maanteeveo keeldu Venemaa ja Valgevene ettevõtetele ning täiendavaid ekspordi- ja uusi impordikeelde, teatas välisministeerium.
Eesti kaubavedajad on kindlad, et Venemaa transpordiettevõtete Euroopa Liitu sisenemise keelule järgneb Venemaa peegelvastus. Sel juhul kannavad nad suuri kaotusi.
Baltikumi juhtiva energiaettevõttena paistab Ignitis Group silma nii oma tugeva kasvuloo, portfelli mitmekesisuse kui tugeva dividendipoliitikaga. Vilniuse börsil noteeritud ettevõte on suutnud IPOst alates kahekordistada oma kohandatud EBITDAt ja viiekordistada oma taastuvenergia portfelli, tagades seejuures atraktiivse dividenditootluse. Ignitis Groupi investorsuhete juht Aine Riffel-Grinkevičienė jagab, mis on ettevõtte senise eduloo taga ning mida võiksid investorid oodata lähiaastatel.