Kui Poolas hakkas kätte jõudma laupäevane tähtaeg Venemaa ja Valgevene autovedajatele piiriületuseks, siis ulatus järjekord kohati 80 kilomeetrini, vahendab BBC.
Poola-Valgevene piiri ületamiseks on veoautod pidanud pikalt ootama ka varem. Näiteks märtsi lõpus takistasid Poolas elavad ukrainlased autovedajatel Valgevenesse minekut, tekitades pea 50 kilomeetri pikkuse järjekorra. Foto: SWNS/Scanpix
Euroopa Liit võttis 8. aprillil vastu viienda sanktsioonipaketi, mis sisaldab muu hulgas maanteeveo keeldu Venemaa ja Valgevene ettevõtetele. Sanktsioonid hakkasid kehtima laupäeval ehk 16. aprillil.
16. aprilliks pidid Euroopa Liidust ja sealhulgas Eestist minema välja kõik Venemaa ja Valgevene autovedajad, kes langevad Euroopa Liidu sanktsioonide alla, kuid laupäeval ootasid veel nii mõnedki piiril järjekorras.
Tänasest keelati Venemaal ja Valgevenes asutatud autoveo-ettevõtjatel vedada kaupu Euroopa Liidu territooriumil, sealhulgas transiidi eesmärgil. Siiski jäeti liikmesriikidel võimalus luua vajadusel erandeid.
Euroopa Liit võttis täna vastu viienda sanktsioonipaketi, mis sisaldab energiasanktsioone, uusi krüptovara tehingute piiranguid, sadamatesse sisenemise keeldu Venemaa lipu all sõitvatele laevadele, maanteeveo keeldu Venemaa ja Valgevene ettevõtetele ning täiendavaid ekspordi- ja uusi impordikeelde, teatas välisministeerium.
Eesti kaubavedajad on kindlad, et Venemaa transpordiettevõtete Euroopa Liitu sisenemise keelule järgneb Venemaa peegelvastus. Sel juhul kannavad nad suuri kaotusi.
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.