Toidukaup vedas jaekaubanduse müüki oktoobris allapoole
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli oktoobris 896 miljonit eurot ja see vähenes eelmise aasta oktoobriga võrreldes püsivhindades 4%, teatas statistikaamet.
Toidukauba müük vähenes oktoobris aastaga 7 protsenti. Foto: Raul Mee
Statistikaameti analüütik Johanna Linda Pihlak ütles, et kui septembris vähenes müügitulu eelmise aasta sama ajaga võrreldes 6%, siis oktoobris langus mõnevõrra aeglustus.
Tootjad on kasvavate energiahindade tõttu pidanud tõstma ka oma toodete hindu, samas jaeketid pole alati uute hindadega nõus. See tähendab, et läbirääkimised kestavad üha kauem.
Eesti ehitusettevõtted ehitasid kolmandas kvartalis siin ja välisriikides kokku püsivhindades 3 protsenti vähem kui aasta varem samal ajal, sellest hoonete ehitusmaht kahanes lausa 9 protsenti, teatas statistikaamet.
Kolmandat aastat jaekaubanduse TOPi esikohta hoidva Tavidi tegevjuht Jüri Martin rääkis, et täna nopivad nad neid vilju, kuhu seemne aastakümneid tagasi istutasid. See näitab tema sõnul seda, et nad teevad midagi hästi.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.