Olgu kütus mistahes, auto mass on oluline määrav element selle keskkonnakahju mõõtmisel ja seda tuleks ka vastavalt maksustada, leidsid Äripäeva ajakirjanikud saates "Äripäev eetris".
- Olgu kütus mistahes, auto mass on oluline määrav element selle keskkonnakahju mõõtmisel ja seda tuleks ka vastavalt maksustada. Foto: Liis Treimann
Sellest, kas rahandusministri väljakäidud automaksu puhul on tegemist vara-, keskkonna- või tarbimismaksuga, kui regressiivne värske automaksuidee on kõrvu teiste Reformierakonna maksuvälgatustega ning mis piirist alates automaks ülepea võiks inimeste käitumist mõjutada, rääkisid saates Äripäeva arvamustoimetaja ja autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe ning ajakirjanikud Janno Riispapp ja Kristjan Pruul.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Omanikud võtsid enne börsi kõva dividendi
Praeguste plaanide järgi mõne kuu pärast börsile jõudev Infortar on värske majandusaasta aruande järgi aegade tugevaimas seisus, kuid oma rolli mängib selles ka laevafirma Tallink, mille väärtust hindavad Infortari omanikud oluliselt kõrgemalt, kui teevad seda turuosalised börsil.
Automaks, mis püüab näha ja arvestada sõiduki keskkonnamõju võimalikult laialt, teenib rohe-eesmärki paremini. Päris head maksumudelit pole Eestis aga veel üles leitud, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Fabia eest maksad nagu Taycani eest. Või palju rohkemgi
Rahandusministeerium pole otsustanud, kas automaksu suurus võiks sõltuda lisaks muule sellest, kui koguka neljarattalisega sõidetakse, küll on selge, et vanemate autodega sõitjatele tehakse soodustus ning regionaalseid erisusi ei looda.
Tallinna kesklinna tee-ehitustööde äärde jäävad toidukohad on koondanud töötajaid, kärpinud palkasid ning palunud abi ja soodustust nii rendileandjatelt kui ka kullerplatvormidelt.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.