President Alar Karis jättis välja kuulutamata riigikogus vastu võetud automaksu, mis pole võrdse kohtlemise põhimõtte rikkumise tõttu kooskõlas põhiseadusega.

- Karis peab vajalikuks, et riigikogu nn automaksu seaduse põhiseadusega kooskõlla viiks.
- Foto: Liis Treimann
„Seaduse järgi ei maksustata mootorsõidukimaksuga füüsilisele isikule kuuluvat mootorsõidukit, mis on spetsiaalselt ümber ehitatud või kohandatud puuetega inimeste transpordiks või puuetega inimestele kasutamiseks. Samuti ei pea niisuguse sõiduki eest tasuma registreerimistasu. Kumbki vabastus ei laiene inimesele, kelle liikumispuue on sellist laadi, et ta ei vaja sõiduki ümber ehitamist või kohandamist,“ kirjutas Karis seadust tagasi lükkavas otsuses.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Pärast pool aastat väldanud arutelu võttis riigikogu kolmapäeva pärastlõunal vastu automaksu seaduse, mis hakkab kehtima järgmisel aastal.
Hiljuti tõusis vase kokkuostu hind 8000 euroni tonni kohta ning Kuusakoski juhi Toomas Kollamaa sõnul ootavad osa inimesi, et see hind veelgi kõrgemale tõuseks.
Mootorsõidukimaksu eelnõusse tuleb rahandusministri sõnul kaks põhimõttelist muudatust: registreerimistasu tuleb tasuda üks kord ka Eesti liiklusregistris juba olevate sõidukite müügil ning juriidiliste isikute sõiduautode ja kaubikute maks hakkab samuti sõiduki vanusega vähenema, teatas rahandusministeerium.
Eestil tuleb võlakoormuse vältimiseks tegeleda maksudega, soovitavalt varamaksude kaudu, majanduse elavdamiseks tuleks aga edendada ettevõtete digitaliseerimist.
Kui 1995. aastal ostis Kaubamaja Tartu ja Tallinna kaubamajad, saadi koos varaga kaasa ka Lasnamäel asuv tühi angaar. Selle asemel, et näha selles pelgalt kinnisvaraprobleemi, nägid visionäärid võimalust. Just sellest angaarihoonest sai alguse Selver – Eesti üks edukamaid jaekette, mille lugu on olnud ühtaegu sihikindel ja julge.