• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • 17.08.24, 11:00

Auto|Piloot. Suzuki Swift on väike auto suure piiks!-hädaga

Suzuki väikeauto pole kaugeltki puudusteta, ent pakub lahedat sõiduelamust. Seda aga üksnes juhul, kui enne liikuma hakkamist vaeva näha.
Kreemjat värvi ja helehallide velgedega Suzuki Swift mõjub esteetiliselt nagu sõõm värsket õhku – ometi vahelduseks üks auto, mis ei püüa “gängster” välja näha!
  • Kreemjat värvi ja helehallide velgedega Suzuki Swift mõjub esteetiliselt nagu sõõm värsket õhku – ometi vahelduseks üks auto, mis ei püüa “gängster” välja näha! Foto: Karl-Eduard Salumäe
Suzuki Swifti on raske inimestele selgitada. Väike on see niikuinii, mis tekitab suurepoolse auto usku eestlastes kohe võõristust. Ent Swift näikse ka tugevalt kinnistavat arusaama, et väikeauto mõjub puruodavalt ja -õnnetult.
Autokaugedki vaatavad kõledast plastist ning uue mudeli kohta vägagi vanamoelist sõitjateruumi ja kirtsutavad nina. Teadlikumad uurivad tehnilisi andmeid ja kulmud kerkivad pealaele.
Vabalthingav kolmesilindriline mootor. 61 kW (83 hj) ja 112 Nm. Ning seda mitte hind-alates-versioonil, mida päriselus pea keegi ei osta – ühtegi teist jõuallikat ei pakutagi! Kusjuures seesama ilma turbota kolmesilindriline pole iidamast-aadamast toodetud mootor, vaid uhiuus.
Mis värk selle autoga veel on? Kas niisuguse ostmiseks leidub üldse mõni põhjus?
Etteruttavalt: jah. Aga leidub ka üks kohutavalt tüütu häda.
Daciast järgmine aste
Swift on veider, sest Suzuki polegi tüüpiline autotootja. „See Jaapani tsiklifirma, mis teeb ka autosid ja ei ole Honda“ toitub peamiselt India turust ning ehkki Euroopasse mõeldud eksemplarid valmivad teatavasti Ungaris ja on kvaliteetsemalt tehtud, ei ole Suzukid kunagi viimistluse ega moodsaima tehnoloogiaga hiilanud.

Seotud lood

Uudised
  • 27.07.24, 09:00
Auto|Piloot. Neljas Superb – hea auto, ehkki “vau!” jääb puudu
Uus Škoda Superb teeb kõike seda, mida Superbid muistegi.
Uudised
  • 07.07.24, 11:15
Auto|Piloot. Uutmoodi Volkswagen Amarok – jõukam keskklass, rõõmusta?
Volkswageni pikap on nüüd tegelikult Ford. Nii heas kui halvas.
Uudised
  • 28.04.24, 13:30
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Suur lugu
  • 01.03.24, 06:00
Elu pärast surmahoopi. Ameerika esipikap kohtub Eesti oma Route 66ga
Mis elu käib vana Tallinna–Tartu tee ääres?
Aastakümneid USA turgu valitsenud Ford F-150 pani ametlikult Eestis rattad maha. Kui hea see siis on? Tiir tähenduslikul teel annab vastuse.
  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele