Mismoodi tunneksime end, kui peaksime aeg-ajalt maksuhalduri juures oma rahakoti pahupidi pöörama ja kõik sahtlid ette näitama? Peagi võib see nii ollagi, vaid erinevusega, et rahakoti asemel tuleb avada pangakonto, kirjutab Reet Teder, Eesti Kaubandus-tööstuskoja esindaja Euroopa majandus- ja sotsiaalkomitees.
Brüssel kavandab sammu, mis võib juba ülejärgmisel aastal otseselt mõjutada eelkõige inimesi, kes töötavad teises Euroopa Liidu liikmesriigis, saavad teises liikmesriigis dividende sealsele kontole või lihtsalt omavad kontot ka mõne teise Euroopa Liidu riigi pangas.
Euroopa Komisjon on välja töötanud ettepaneku laiendada ELis automaatse teabevahetuse kohaldamisala. Automaatne teabevahetus tähendab andmete vahetamist liikmesriikide maksuhaldurite vahel.
Direktiivi ettepaneku järgi hakkab liikuma teave järgmiste tulude kohta, mida finantseerimisasutus maksab, garanteerib või hoiab selle teise liikmesriigi residendist füüsilisest isikust tegeliku tulusaaja otseseks või kaudseks kasuks: dividendid ja kapitalikasum, mis tahes muud tulud, mis on tekkinud finantskontol hoitavate varadega ning mis tahes summa, mille finantseerimisasutus on kohustatud välja maksma või millega seoses ta on võlgnik, kaasa arvatud kõik lunastamismaksed, lisaks ka pangakontode saldod.
Põhjusena, miks seda kõike tehakse, nimetatakse võitlust maksupettuste vastu. Ma ei toeta maksupettusi, kuid kõikide nimetatud andmete esitamisega nõustuda ka ei taha. Äärmiselt küsitavaks, ebaproportsionaalseks ja asjakohatuks pean andmete esitamist pangakontode saldode kohta.
Kas rong on lõplikult läinud? Vastust loe Äripäeva tänasest paberväljaandest.
Seotud lood
Harva juhtub, et ELi riigid on maksude teemal ühel meelel, kuid maksude tõhusama kogumise küsimuses on see just nii. Riikide eelarved on raske majandusliku olukorra tõttu surve all ja riigikassasse soovitakse koguda kogu maksutulu ilma maksubaase laiendamata ja maksumäärasid tõstmata, kirjutab Euroopa Komisjoni esinduse infonõunik Heiki Linnamägi.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele