• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5001,1%6 040,04
  • DOW 300,91%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 225−0,04%39 019,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5001,1%6 040,04
  • DOW 300,91%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 225−0,04%39 019,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 07.01.14, 05:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ÄP: Elroni äpardused kütavad Partsile sauna kuumaks

Elroni rongiga sõitjale on aasta alanud erakordselt kehvasti. Kes on peatuses rongi ootama jäänudki, kes pole internetist rongide väljumise kohta vajalikku infot leidnud, kes on pidanud pika sõidu püsti seisma. Viimast, tuleb välja, Elroni juhid üldse mingiks mureks ei peagi.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi ootavad ees pingelised päevad, kui kõik poliitilised oponendid talvepuhkuselt naasevad ja kohaliku uudistejärjega ree peale saavad. Kui seni nõuavad Partsi tagasiastumist ainult vihased sõitjad netiväljaannete kommentaariumis, siis eeldatavasti jagub peagi pahaseid parastajaid nii opositsioonist kui koalitsioonist. Keskerakonnal pole põhjust jätta kasutamata võimalust pommitada oma „lemmikministri“ positsioone loodetava põrumiseni, ent väike võidukas sõda kohalikel valimistel suurest vennast edukam olnud võimupartneriga kulub ära ka visioonipuuduses ja sisevastuoludes vaevlevale Reformierakonnale. Partsil võib läbiajal puhtalt ametispüsimisele kuluda rohkem energiat kui millegi ärategemisele.
Partsi otsus oli õige. Äpardusi on Elronil olnud küll rohkem, kui „alguse asja“ juurde kuuluma peaks, ent see ei muuda veel valeks Partsi otsust lõpetada reisijateveo leping Marcel Vichmanni Edelaraudteega enne tähtaega ning anda rongidega sõitmise õigus ning koos sellega ka dotatsiooniraha riigifirmale Elron. Edelaraudteele läinud dotatsioonisummad olid liiga suured, et riik oleks omanikuna võinud leppida nende kasutamise ebaselgusega. Teiseks, ilma selle Partsi otsuseta poleks praegu liinil uhiuued Stadleri rongid, mille hange läks maksma ligi 80 miljonit eurot ning mille soetamiseks tarviliku summa kattis 85 protsendi ulatuses Euroopa Liidu ühtekuuluvusfond. Jutt käib siin summadest, mis olnuks kohalikule maksumaksja rahakotile rängad katta.
Ülbitseda ei tasu. Suur osa Elronile suundunud pahameelest on tänase seisuga eelkõige kommunikatsiooniliste möödalaskmiste tulemus. Sarnaselt koalitsioonipoliitikute vana kaardiväega on Elroni juht avalikkuses ilmutanud vähest empaatiavõimet ja arrognantsust. Mille muuna võtta teadustust, et püstijalu Tallinnast Tartu sõita ongi täitsa normaalne. Ei ole, Andrus Ossip, kindlasti mitte.  Halvustada inimesi „ülereageerimise“ ja ajakirjandust „negatiivse kajastuse“ pärast ning kiita paranenud reisimisvõimalusi olukorras, kus sõitjate põhimass jõuetus vihas hambaid kiristab, meenutab suuresti peaminister Andrus Ansipi ja president Toomas Hendrik Ilvese viimase aja „riik on hea, aga inimesed ei saa sellest lihtsalt aru“-retoorikat. See on mõnevõrra hämmastav, sest Ossip on pikaajalise kogemusega juht ja pole seni avalikus ruumis fopaadega silma paistnud. Tõsi, nii teravatele küsimustele pole Ossip varem vastama pidanud.
Elron on tänaseks seisus, kus usaldust ei tule mitte nullist looma hakata, vaid miinusest plussi sikutama hakata. Osa Elroni muredest laheneb siis, kui kõik rongid pärale jõuavad, Ossipile kuluvad esimesed triibulised edasise edukama suhtluse nimel ilusti ära ja Partsil on Elroni kogemusest laevaliikluse kallale minnes kindlasti kasu.
 
 
Autor: 1185-aripaev

Seotud lood

Uudised
  • 09.01.14, 11:05
Bussifirma kasutab ära Elroni abitust
SEBE tütarettevõte Eesti Buss OÜ teatas, et suurendab reedel ja pühapäeval Tallinna-Tartu ja Tartu-Tallinna liinil oluliselt istekohtade arvu, et teenindada suurenenud reisijate hulka.
Uudised
  • 08.01.14, 12:44
Elron pani töötajad Balti jaama infot jagama
Tänasest jaanuari lõpuni jagavad kell 13:30-20:30 Balti jaama Elroni diiselrongide ooteplatvormil rongireisijaile vajalikku teavet Elroni töötajad.
Uudised
  • 08.01.14, 07:42
Parts: las rahvas sõimab mind kõigepealt natukene
Majandusminister Juhan Parts tunnistab, et Elroni uute rongide kasutuselevõtul tehti vigu, kuid selle asemel, et nõuda kellegi tagasiastumist, tuleks anda aega neid parandada.
Uudised
  • 09.01.14, 11:41
Parts: Elroni uued rongid toovad märkimisväärse kokkuhoiu
Loodan, et Elron lahendab tippkoormuse küsimuse, ütles majandusminister Juhan Parts täna valitsuse pressikonverentsil.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele