Elroni rongiga sõitjale on aasta alanud erakordselt kehvasti. Kes on peatuses rongi ootama jäänudki, kes pole internetist rongide väljumise kohta vajalikku infot leidnud, kes on pidanud pika sõidu püsti seisma. Viimast, tuleb välja, Elroni juhid üldse mingiks mureks ei peagi.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi ootavad ees pingelised päevad, kui kõik poliitilised oponendid talvepuhkuselt naasevad ja kohaliku uudistejärjega ree peale saavad. Kui seni nõuavad Partsi tagasiastumist ainult vihased sõitjad netiväljaannete kommentaariumis, siis eeldatavasti jagub peagi pahaseid parastajaid nii opositsioonist kui koalitsioonist. Keskerakonnal pole põhjust jätta kasutamata võimalust pommitada oma „lemmikministri“ positsioone loodetava põrumiseni, ent väike võidukas sõda kohalikel valimistel suurest vennast edukam olnud võimupartneriga kulub ära ka visioonipuuduses ja sisevastuoludes vaevlevale Reformierakonnale. Partsil võib läbiajal puhtalt ametispüsimisele kuluda rohkem energiat kui millegi ärategemisele.
Partsi otsus oli õige. Äpardusi on Elronil olnud küll rohkem, kui „alguse asja“ juurde kuuluma peaks, ent see ei muuda veel valeks Partsi otsust lõpetada reisijateveo leping Marcel Vichmanni Edelaraudteega enne tähtaega ning anda rongidega sõitmise õigus ning koos sellega ka dotatsiooniraha riigifirmale Elron. Edelaraudteele läinud dotatsioonisummad olid liiga suured, et riik oleks omanikuna võinud leppida nende kasutamise ebaselgusega. Teiseks, ilma selle Partsi otsuseta poleks praegu liinil uhiuued Stadleri rongid, mille hange läks maksma ligi 80 miljonit eurot ning mille soetamiseks tarviliku summa kattis 85 protsendi ulatuses Euroopa Liidu ühtekuuluvusfond. Jutt käib siin summadest, mis olnuks kohalikule maksumaksja rahakotile rängad katta.
Ülbitseda ei tasu. Suur osa Elronile suundunud pahameelest on tänase seisuga eelkõige kommunikatsiooniliste möödalaskmiste tulemus. Sarnaselt koalitsioonipoliitikute vana kaardiväega on Elroni juht avalikkuses ilmutanud vähest empaatiavõimet ja arrognantsust. Mille muuna võtta teadustust, et püstijalu Tallinnast Tartu sõita ongi täitsa normaalne. Ei ole, Andrus Ossip, kindlasti mitte. Halvustada inimesi „ülereageerimise“ ja ajakirjandust „negatiivse kajastuse“ pärast ning kiita paranenud reisimisvõimalusi olukorras, kus sõitjate põhimass jõuetus vihas hambaid kiristab, meenutab suuresti peaminister Andrus Ansipi ja president Toomas Hendrik Ilvese viimase aja „riik on hea, aga inimesed ei saa sellest lihtsalt aru“-retoorikat. See on mõnevõrra hämmastav, sest Ossip on pikaajalise kogemusega juht ja pole seni avalikus ruumis fopaadega silma paistnud. Tõsi, nii teravatele küsimustele pole Ossip varem vastama pidanud.
Elron on tänaseks seisus, kus usaldust ei tule mitte nullist looma hakata, vaid miinusest plussi sikutama hakata. Osa Elroni muredest laheneb siis, kui kõik rongid pärale jõuavad, Ossipile kuluvad esimesed triibulised edasise edukama suhtluse nimel ilusti ära ja Partsil on Elroni kogemusest laevaliikluse kallale minnes kindlasti kasu.
Autor: 1185-aripaev
Seotud lood
SEBE tütarettevõte Eesti Buss OÜ teatas, et suurendab reedel ja pühapäeval Tallinna-Tartu ja Tartu-Tallinna liinil oluliselt istekohtade arvu, et teenindada suurenenud reisijate hulka.
Tänasest jaanuari lõpuni jagavad kell 13:30-20:30 Balti jaama Elroni diiselrongide ooteplatvormil rongireisijaile vajalikku teavet Elroni töötajad.
Majandusminister Juhan Parts tunnistab, et Elroni uute rongide kasutuselevõtul tehti vigu, kuid selle asemel, et nõuda kellegi tagasiastumist, tuleks anda aega neid parandada.
Loodan, et Elron lahendab tippkoormuse küsimuse, ütles majandusminister Juhan Parts täna valitsuse pressikonverentsil.
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.