USA suurim lennukompanii American Airlines teatas teisipäeval, et käpris oma esimese kvartali käibeprognoosi, kuna Boeing 737 MAX lennukite lennukeeld ning osade renoveeritud Boeing lennukite käsipagasi laekate probleemide tõttu pidi firma esimeses kvartalis tühistama üle 2000 lennu, vahendab Reuters.
- American Airlines'i Boeing 737 Max 8 tuleb lennult Miamist New Yorki, maandudes LaGuardia lennujaamas 12. märtsil 2019. aasta. Foto: Scanpix/REUTERS/Shannon Stapleton
Tühistatud lendude tõttu prognoosib American nüüd esimesel kvartalil käivet saadaoleva kohamiili kohta tõusvat 0-1%, võrreldes varasemalt prognoositud 0 - 2% suurust kasvu.
American kärpis ka esimese kvartali kasumimarginaali prognoosi, viidates kõrgematele kütusehindadele. Erakorralisi kirjeid arvestamata ootab American nüüd maksude eelseks kasumimarginaaliks 2-4%, võrreldes varasemalt prognoositud 2,5-4,5%-ga.
American Airlines andis teada, et liiga vara on ennustada lennukeelu alla sattunud Boeingu lennukitest tulenevat kogukulu. American Airlines’il on 24 uut Boeing 737 MAX lennukit.
American Airlines’i aktsia langes täna 1,7% 33,31 dollarini.
Seotud lood
Boeing Max seeria lennukitele läinud nädalal väljastatud uus süsteem "tundub lollikindel", leidis Norra lennufirma Norwegiani tegevjuht.
Indoneesia lennufirma Garuda teatas reedel, et plaanib tühistada uute Boeing 737 MAX lennukite tellimuse, mille väärtuseks oli kuus miljardit dollarit, vahendab Reuters. Garuda sõnul hakkaksid osad reisijatest nende lennukitega lendamist kartma pärast kahe Boeingu 737 MAX lennuki allakukkumist. Mitme analüütiku sõnul oli antud tehing juba varem kahtluse all.
Mullused kõige hullemad börsilogardid, lennufirmade aktsiad, on tänavu aasta algusega justkui ümber sündinud ja ähvardavad lendu tõusta.
Delta Air Linesi aktsia kerkis täna 7%, kui firma tõstis esimese kvartali kasumiprognoosi tänu tugevale nõudlusele ärireiside vallas, vahendab Reuters.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.