• OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105
  • OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105
  • 06.10.24, 06:00

Laevaaktsiatega laineharjal püsimiseks tuleb osav olla

Suur hulk börsil noteeritud lääneriikide laevaehitajate aktsiatest näitavad äärmuslikku volatiilsust ja kipuvad vee alla vajuma. Investorina tasub aga otsida ettevõtteid, mis valmistavad sõjalaevu.
Itaalia börsifirma Fincantieri on maailma suurim kruiisilaevade ehitaja ja temalt on tellinud laevu hulk maailma juhtivaid selle valdkonna ettevõtteid, nagu Carnival Cruise Line (pildil Carnivali kruiisilaevad).
  • Itaalia börsifirma Fincantieri on maailma suurim kruiisilaevade ehitaja ja temalt on tellinud laevu hulk maailma juhtivaid selle valdkonna ettevõtteid, nagu Carnival Cruise Line (pildil Carnivali kruiisilaevad). Foto: Shutterstock
Laevaehituse raskuskese nihkus juba eelmise sajandi lõpus Aasiasse. Kõigepealt hakkasid Euroopa ja USA laevatehastelt tööd ära võtma jaapanlased, seejärel korealased ja viimaks juba ka hiinlased.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele