• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 07.02.12, 05:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Häbiposti naelutamine jäägu keskaega

Creditreformi hinnangul ei ole avalik häbistamine võlamenetluses kõige tulemuslikum, leiab Creditreform Eesti OÜ tegevjuht Reimo Tomingas.
Keskaja Euroopas oli kindel koht avalikel häbipostidel. Tallinnas asus kaheksanurkne häbipost raekoja kagunurgal, umbes tänapäevase Raekoja platsi keskel. 16. sajandil tekkis Raekoja seina äärde uuem häbipost – kaelaraud ja neli rõngast. Paraku on häbipost jõudnud kaasaega. Hiljuti avaldasid mitmed meediakanalid Julianus Inkasso tellimusel taas üle 3000 võlgniku nimega avaliku võlgnike „häbiposti“. Erinevalt keskajast jäävad nendesse nimekirjadesse sattunud ettevõtted ja eraisikud sinna seni, kuni otsingumootorid toimivad.
Creditreformi hinnangul ei ole avalik häbistamine võlamenetluses kõige tulemuslikum. Peame esmatähtsaks saavutada võlgnikuga personaalse kontakti ning püüame leida mõistliku lahenduse. Kui võlgnik ei asu võlgu likvideerima, kajastame tema andmeid AS Krediidiinfo maksehäireregistris. Registris avalikustatakse võlad, mis on suuremad kui 30 eurot ning maksetähtajast on möödunud vähemalt 45 päeva. Seal kajastuvad korrektsed, võlgniku poolt vaidlustamata nõuded.
Võlgadega seotu on delikaatne ning üldjuhul ebameeldiv. Püüame lahendada olukorrad nii, et see rahuldaks kõiki osapooli, ning seda teha võimalikult konfidentsiaalselt. Kui võlgnik ei suuda õigeks ajaks maksekokkuleppeid sõlmida või lubadust pidada, lisame ta ametlikku maksehäireregistrisse ja kasutame kõiki seadusega ette nähtud võimalusi, sealhulgas kohtumenetlust. Julianus Inkasso on aga valinud meetodi, mida on hakatud nimetama meediapeksuks. Kommentaatorid nuhtlevad halvakspanuga igaühte, olgu võla suurus kas 50 või 50 000 eurot.
Creditreformi analüüs näitab, et üle 8% Julianus Inkasso nimekirja kantud ettevõtete võlgnevusi ei ole võimalik sisse nõuda, sest nad on maksejõuetud, st pankrotis, äriregistrist kustutatud, likvideerimisel või likvideeritud. Ligikaudu 55% võlglastest ei kajastu AS Krediidiinfo maksehäireregistris.  Soliidne inkassofirma peaks enne võlgnike avalikustamist kontrollima, kas ettevõte ikka toimib. Võlgnike nimekirja avaldamine võib võla kättesaamisele kaasa aidata, kuid pikaajalise koostöö mõttes pole selline tegevus õige ja ei korrasta maksedistsipliini.

Seotud lood

Uudised
  • 11.02.12, 07:03
Klientide tänamine nagu häbipost
Kui tavaliselt inkassoettevõtted tellivad trükimeedias reklaami selleks, et oma võlglasi häbiposti panna, siis Inkassokeskus OÜ lihtsalt tänab neid.
Arvamused
  • 07.02.12, 11:57
Vilja Kiisler: võlg pole isiklik asi
Täna Äripäeva veebiväljaandes avaldatud Julianus Inkasso ja Creditreform Eesti OÜ debati suur loetavus tõendab, et võlgnike nimede avaldamine ning selle poolt- ja vastuargumendid lähevad lugejale korda.
Uudised
  • 07.02.12, 11:30
Ensto Enseki juht: pean võlglasega viisakalt aru
Kohe võlglase lisamist avalikku nimekirja ma õigeks ei pea, sest homme on talle ehk tarvis ka kaupa müüa. Pean temaga ikka viisakalt arutama, sõnas Ensto Ensek ASi juht Üllas Täht.
Uudised
  • 07.02.12, 09:24
Mere: aeg-ajalt vaatan võlglaste nimesid
Rakvere Lihakombinaadi juhi Anne Mere arvates võivad võlglaste nimekirjad avalikud olla ja temagi vaatab need aeg-ajalt läbi.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele