2023. aasta viimases "Autojuttude" saates meenutatakse tänavu eetris kõlanud lugusid ja mõttearendusi.
- Kohe aasta alguses Saudi Araabias peetud maailmakuulsal Dakari kõrberallil osales Eesti ekipaaž Urvo Männama–Risto Lepik. Sel mõõduvõtul esimese ja seni ainsa eestlasena autode klassis piloodina osalenud Männama muljetas veebruarikuises "Autojuttude" saates kogemusest pikemalt. Juba 5. jaanuaril stardivad Männama ja Lepik Dakari rallil taas. Foto: Martin Macik
Äripäeva raadio igakuises autosaates on sel aastal räägitud Fordist ja Ferrarist, Eestis vormelite ehitamisest ja Dakari kõrberallil osalemisest, kadunud automarkidest ja valelikest autoärikatest ning paljust muust.
Ettemängitavates lõikudes vesteldakse näiteks omal ajal president Pätsile ostetud äärmiselt uhkest esindusautost. Näitleja ja poliitikuna tuntud Raivo E. Tamm avaldab, kui palju läks maksma vana Žiguli originaaliväärilisse seisukorda taastada laskmine ning praegu autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liitu ehk AMTELit juhtiv Meelis Telliskivi meenutab, kuidas ta töötas 1990ndatel noore mehena ühekorraga vormelisõitja ja tehase direktorina.
Saate pani kokku "Autojuttude" tegija Karl-Eduard Salumäe.
Autojuttude popurrii: Dakar, president Päts ja Ford Sierra
Seotud lood
Kohe 120aastaseks saava Ford Motor Company puhul ei ole palju öelda, et see muutis 20. sajandi kurssi. Kuidas seda täpsemalt tehti, räägib Äripäeva raadio autosaates "Autojutud" pikaaegne autoajakirjanik Kristjan Sooper.
Aasta autot on Eestis valitud juba üle 20 aasta. Nüüd on asjad jõudnud nõnda kaugele, et siinmail selgitatakse välja ka parim sportauto ning seda mitte üksnes paberi peal – kaks nädalat tagasi toimus finalistide proovisõidupäev.
Legendaarne võidusõitja Jacky Ickx on öelnud, et Dakari kõrberalli tegi temast vähem halva inimese. Esimese eestlasena sellel katsumusel autoroolis osalenud Urvo Männama mõistab hästi, mida Ickx sellega silmas peab.
Hiljuti autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu ehk AMTELi tegevjuhiks valitud Meelis Telliskivi piloteeris 90ndatel ja 00ndate algul noore mehena nii Eestis toodetud vormelautosid kui kogu tehast, mis neid valmistas – ettevõtet Kavor.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”