• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 30.09.23, 06:05

Auto|Piloot. Porsche 911 Turbo S peaks olema vägagi süüdi, aga …

Porsche 911 sai sel kuul 60. Juubilari hirmkiire luksusversioon Turbo S jätab selge mulje veel enne parklast välja jõudmist. Ja paneb 911 üle laiemalt mõtlema.
Metsikult kiire Porsche 911 Turbo S-i võimetest saab tavateedel kasutada vaid (väiksemat) osa, aga vihmasel kõrvalteel sõites õnnestub siiski nautida ootusi ületavat pidamist, mida nelikvedu ja muidugi tagamootor aeglasematest kurvidest välja kiirendades pakuvad. Nagu ka kogu ülejäänud ansamblit, mis naljalt noodiga ei eksi.
Porsche 911 pole enam see, mis varem. Maru suureks kasvanud, rohkem nagu grand tourer kui puhastverd sportauto. Kiiremate versioonide võimete proovimiseks tuleb ringrajale või autobahn'ile minna, tavateedel õnnestub neist vaid väiksemat osa kasutada. Saadavus käsikastiga muutub üha viletsamaks. Ning mis see veel maksab! Parem võtta odavam, kergem ja pealekauba keskmootoriga Cayman.
Tuleb tuttav ette? Sel kuul 60aastaseks saanud 911 nimetatakse sageli maailma parimaks sportautoks ning ka praeguse mudelipõlvkonna – tehasekoodiga 992 – arvukad versioonid võidavad ühe võrdlustesti teise järel. Ent paradoksaalsel kombel saadavad seda samal ajal jutud, kuidas vanasti oli Signalgrün rohelisem.
Ja siis sa sõidad Turbo S-i, 911 suure mudeliperekonna kõige luksuslikuma ning tervelt 650hobujõulise variandiga. Teisisõnu sellise 911ga, mis peaks tänapäeva üheksa-üks-ühtedele omistatavates pattudes vägagi süüdi olema. Ja veel enne parkimisplatsilt välja pääsemist oled jõudnud veendumusele: räägitagu, mida tahes, kuid see on suurepärane entusiastiauto!

Seotud lood

Uudised
  • 24.06.23, 10:35
Auto|Piloot. Bentley Continental GT Speed – viimane kutsung lokomotiivile W12
Nüüd on viimane võimalus osta isevärki 12silindrilise mootoriga Bentley. Aga kas peaks?
Suur lugu
  • 03.11.22, 11:54
Eksklusiivse Porsche roolis. Kõige-kõigem 911 on teistsugune, kui võiks arvata
Proovisõit kõige kallima Porsche 911ga
Porsche 911 vanakooliliku hõnguga eriversiooni kaks kõige tähtsamat detaili asuvad keset salongi ja juhi jalaruumi vasakpoolses servas.
Suur lugu
  • 02.06.23, 06:05
Auto|Piloot. Porsche Cayenne on jätkuvalt vahelduvate olude äss
Äripäeva värske auto eri kaanelugu
Porsche menumudel Cayenne võeti pulkadeks ning pandi uutest-parematest tükkidest kokku tagasi. Tulemus sai ühekorraga nii meeldivalt tuttav kui üllatavalt erinev.
Saated
  • 01.10.22, 10:00
Porschedel on peidetud anded
Esmamulje Porschest ei pruugigi olla midagi erilist. Alles paari kuu järel või ülalpool 180kilomeetrist tunnikiirust võib ilmneda, kui hea see on.
  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele