Konsultandi valikul ilmutavad paljud fir-mad kogenematust. Kuigi konsultandi ja kliendi läbirääkimistel puudutatakse umbes 15 konsulteerimisaspekti, tuleks erilist tähelepanu pöörata alljärgnevale.
- Nii mõnigi konsultant püüab kasutada standardmeetodeid, ignoreerides kliendi unikaalsust. Selline «haamrimees» kasutab vasarat ka seal, kus läheks vaja kruvikeerajat. Seda, kuivõrd konsultant lähtub kliendi spetsiifikast, saate teada tema soovitajatelt.
- Tõsised konsultandid teevad kõik selleks, et muutuda pärast lepingu lõppemist kliendile tarbetuks, ülejäänud soovivad jätta kliendi endast sõltuvaks. Selle vältimiseks tuleks huvi tunda konsultandi eetiliste standardite vastu.
- Mõned konsultandid on juba enne lepingu sõlmimist kindlad, kuidas kliendi probleeme käsitleda. Tegelikult selguvad vastused küsimustele mida? miks? millal? kes?- ja kuidas?- alles konsultatsiooni käigus. Teistsugune lähenemine võib kaasa tuua tõsiseid vigu. Valige konsultant, kes on neis asjus avameelne.
- Positiivne efekt sünnib üksnes kliendi enda kaudu. Konsultant, kes kinnitab, et suudab oma tööga ise garanteerida mõõdetavaid tulemusi, valib tõenäoliselt tulemuste mõõtmiseks enda jaoks soodsaima meetodi.
Seotud lood
Eesti heaolu kasvu takistab vohav bürokraatia, napp ambitsioon ning ohjeldamatult paisunud riigi kulutused – nii arvavad 5. märtsil toimuval majanduskonverentsil
“Tuulelohe lend 2025” esinevad tippjuhid ja ettevõtjad.