Euroopa komisjonile on esitanud rohkesti kaebusi sakslased, kes kurdavad, et neile ei müüda Saksa autot teises Euroopa Liidu (EL) riigis. Kõige rohkem saab sarjata Volkswageni kontsern.
Kuid ka teisi Saksa autofirmasid on avalikult arvustatud, et nad ei soovi tunnustada Euroopa siseturgu ja selle reegleid. Põhimõtteliselt võidakse Volkswagenile siseturureeglite rikkumise eest määrata kõrge trahv, mis teoreetiliselt võib moodustada kuni 10% kontserni käibest.
Probleeme tekitab eelkõige käibemaksu suur erinevus Euroopa riikides, mistõttu sama marki auto hind võib riigiti erineda kuni 20%.
Teisest küljest võivad Saksa autotootjad klientide kaotamise pärast süüdistada ka iseennast. Sest autode kättesaamise järjekorrad on Saksamaal äärmiselt pikad.
Saksa tarbijaorganisatsioonide arvates oleks trahvidest efektiivsem, kui autode müük vabastada autokontsernide järelevalve alt. KL-ÄP
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.