• OMX Baltic0,07%271,68
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn0,08%1 733
  • OMX Vilnius0,07%1 065,48
  • S&P 500−1,18%5 900,12
  • DOW 30−1,09%42 521,75
  • Nasdaq −1,37%19 451,48
  • FTSE 100−0,35%8 121,4
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%112,16
  • OMX Baltic0,07%271,68
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn0,08%1 733
  • OMX Vilnius0,07%1 065,48
  • S&P 500−1,18%5 900,12
  • DOW 30−1,09%42 521,75
  • Nasdaq −1,37%19 451,48
  • FTSE 100−0,35%8 121,4
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%112,16
  • 20.01.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hilinemiskahju peab määratlema lepingus

Aknatootja ASi Kennis ja Virumaa ekspedeerimisfirma vahelises lepingus oli kauba saabumise tähtajana kirjas hiljemalt 5. november. Aknaraamide plastikprofiilid jõudsid kohale 6. novembri pärastlõunal, mistõttu Kennises tekkis tööseisak.
Ei ekspedeerimisfirma ega tema kasutatud Tartu autoveofirma ei teadnud, et transporditakse Kennisele elutähtsaid tootmiskomponente. Seetõttu oli koormasse Kennise kauba kõrvale paigutatud ka Riias maha laaditavat kaupa. Paraku võttis Riias kauba lahtitollimine ootamatult palju aega, mistõttu hilines samuti ülejäänud koorma saabumine Tallinna.
Tellija peab määratle-ma hilinemise hinna. Tellija ja transpordifirma suhtlemist vahendades pakume kliendile hilinemist mitte võimaldavate veoste puhul näidata ootepäevade trahvi tavalisest suuremana.
Kui klient räägib tavalisest veost, siis ta peab arvestama võimaliku 2--3päevase hilinemisega. Vedajal langeb osakoormast ära varem planeeritud kolmandik, kuid kolmandiku võrra tühjema autoga on tal kahjulik ära tulla. Ta ootab veel kaks päeva koorma kogunemist.
Teades, et kolmandik koormast on kliendile ülitätis, alustab vedaja teekonda kohe, sõltumata ülejäänud koorma täitumisest. Veofirma, arvestades nõudlikku lisatingimust, küsib loomulikult ka rohkem veoraha.
Teoreetiliselt on tellijal võimalik suuremaid trahve lepingusse sisse suruda. Elus aga püüavad veo- ja ekspedeerimisfirmad vältida täpse kohaletoimetamise aja märkimist lepingusse, eriti juhul, kui sellega kaasnevad trahvid.
Kui on kiire, võib kaubale järele saata eraldi auto. McDonald'si Ungaris valmistatud reklaampostidele saatsime spetsiaalse auto järele, et postid kindlasti enne jõule Eestisse jõuaksid. Tellija tahtis vist panna lepingusse hilinemise eest tavalisest suuremad trahvisummad. Keeldusime -- piirid on vahepeal ja me ei saa anda 100% garantiid. Oleme trahvide märkimisega lepingusse ainult siis nõus, kui klient on väga kartlik ja meie jaoks on risk väga väike.
Trahve ei ole me trans-pordifirmadega sõlmitud lepingutesse sisse pannud. Kauba üleandmisaeg on piiritletud nädalaga.
Meil on privaattolliladu, kus me võime hoida ainult oma kaupa, mille meile kuuluvus on ostu-müügilepinguga kinnitatud. Tavaliselt on tollilaos vajalik kaup alati olemas, millega oleme püüdnud vältida transpordiriski.
Praegu peame Eesti tolliga läbirääkimisi, et saada tollilaole avaliku tollilao õigused. Avalik tolliladu annab meile võimaluse hoida oma tollilaos ka meie poolt veel ostmata kaupa ja osta see meile sobival hetkel. Näiteks on võimalik kakaouba ja suhkrut osta börsilt soodsaima hinnaga, ühtlasi on kaup alati varakult laos olemas.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.12.24, 12:37
Peaminister seisab uuel aastal kolme eesmärgi eest
“Meie naaber on agresiivsem, karta ei tule”
Peaminister Kristen Michal sõnastab 2025. aastaks Eestile kolm eesmärki, mille eest lubab seista: aasta lõpuks on Eesti kaitse hästi kindlustatud, majandus on konkurentsivõimelisem ja bürokraatiavabam ning kasvab, ühiskondlik debatt on lugupidav ja arukas.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele