• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 26.02.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sada miljonit reisisadama laiendamisse

Selle aasta ühe ihaldusväärseima ja keerukaima ehitusobjekti peatöövõtja konkurss toimus aasta alguses ja selle võitis OÜ Eesti Ehitus. Tallinna Sadam finantseerib 97,45 miljoni kroonist projekti Kitsingu sõnul suures osas omavahenditest.
Reisisadama laiendamise käigus lõhutakse ära naabruses asuva kaubasadama lainemurdja, mis segab suurte laevade liiklust, ja ehitatakse kaks kaubakaid ümber üheks 260meetriseks reisisadama kaiks. «Selle juures saavad randuda peaaegu kõik Läänemeres sõitvad reisilaevad,» ütles Kitsing.
Eesti Ehituse peadirektor Egon Mats ütles, et reisisadama projekt on oma mahult firma jaoks üks suuremaid sellel aastal, kuid samas hästi keerukas.
Mats rääkis, et reisisadama kai ehitus ei ole möödakäijale nii silmapaistev, kui näiteks mõne kesklinna büroohoone ehitus. Samas insenertehniliselt on reisisadam projekt tunduvalt keerulisem ning vastutus väga suur, lisas ta.
Peatöövõtu konkursil osalenud ASi EMV juhatuse esimees Alger Andruskevit?us sõnas, et kesklinna sadama projekt on väga karmide tingimustega -- laevaliiklust ei tohi ehituse käigus segada, territoorium, kus töötada, on väike ning tööde valmimise tähtaeg karm. Küsimusele, kas ta kahetseb, et sellest objektist ilma jäi, vastas Andruskevit?us, et ehkki loomulikult on veidi kahju, ei kasva see kahjutunne üle masenduseks.
Aasta lõpuks peaks uus osa kesklinna reisisadamast reisijate veoks valmis olema ja esimesed laevad väljuvalt kailt järgmise aasta alguses.
Aare Kitsingu sõnul on reisilaevade liikluse maht olulisel määral kasvanud ja kui laevafirmad soovivad oma laevu parimal ajal kesklinna sadamasse tuua, ei mahu laevad korraga sinna ära. «Praegugi käib kaks laeva Muugale, kuid see pole reisilaevade jaoks päris õige koht, nad peaksid ikka kesklinna tulema,» arutles ta.
Küsimusele, kas reisisadama laienemine tähendab, et kaubasadam kesklinnast kaob, vastas Kitsing, et kaubasadamat kesklinnast täiesti välja ei viida. «Kesklinna jääb kaubasadamat veel küll ja küll,» sõnas ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele