Edelaraudtee eksperiment sõidutada kliente kolmel päeval kroonise piletihinna eest kasvatas juba esimesel päeval reisijate arvu ligi kuus korda ning tekitas rongides istekoha pärast tunglemist, kirjutab Eesti Päevaleht.
'See on juba nagu Indias, rong on puupüsti inimesi täis ja pole siin kohta istuda ega astuda,' võis eile pärastlõunal kuulda Tallinna-Lelle rongi tamburisse astunud Rainerilt, kes Edelaraudtee kroonise piletihinna kampaania õnge langenuna üritas asjatult vagunis istuma pääseda. Nõuks see talle jäigi, sest hilisematele pealetulijatele enam kohti ei jätkunud ning paljud pidid seisma tamburis või vagunite pingiridade vahekäigus.
Kui Tallinna-Lelle liinil sõitnud Edelaraudtee rong oli rahvast mõõdukalt tulvil, siis Tartusse ning Viljandisse suundunud rongides oli eile tegu, et sõitjaid üldse ära mahutada.
Edelaraudtee reisijateveo teenistuse turundustalituse juhataja Annemari Oherd tunnistas, et kõige suurem probleem tekkis Tallinna-Tartu rongis, kus inimesi tuli peale nii palju, et rohkem poleks kedagi mahtunud. Et täna seda probleemi vältida, suurendab Edelaraudtee Tallinna-Tartu rongi koosseisu poole võrra, lisades kolm vagunit.
Eile õhtul tehtud esialgsete kokkuvõtete kohaselt suurenes sõitjate hulk tavalisega võrreldes ligi kuus korda. 'Päeva esimese kümne reisiga oli meil päevane reisijate hulk käes,' võrdles Oherd. Kokku teeb Edelaraudtee päevas 66 reisi.
Oherdi kinnitusel oli Edelaraudtee sõitjate arvukusest üllatunud. Seda enam, et firma on ka varem selliseid aktsioone korraldanud, kuid siis on huvi jäänud märgatavalt leigemaks.
Neljapäevani kestva eksperimendi korraldas Edelaraudtee eesmärgiga selgitada välja, mis reisijagrupid on huvitatud rongiga sõitmisest nädala sees. 'Saame hea pildi sellest, kes lähevad selliste võtetega kaasa, esimene päev näitas, et väga palju oli reisijate seas just pensionäre,' tunnistas Oherd.
Bussifirmad Edelaraudtee eksperimenti endale ohtlikuks ei pea. Eesti Bussi tehnikadirektor Urmas Reigo osutas, et oluliselt eksperiment nende klientide arvu ei mõjuta. 'Paljudele mängib rolli just kohalejõudmise kiirus ning selles osas on bussidel eelis,' selgitas ta.
Edelaraudtee võib kroonise piletihinna kampaania tulemusel langetada rongipiletite hindu, kui leiab, et suurem reisijate arv aitab kasvatada käivet.
Edelaraudtee reisijateveoteenistuse turundustalituse juhataja Annemari Oherd kinnitas, et ei ole võimatu, et kampaania lõpul otsustab firma rongipiletite hindu alandada.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”